کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان

کسب ویزای کاری آلمان از روش های مناسب مهاجرت کاری به کشور آلمان است. ویزای کاری راهی است که بسیاری از افراد متخصص سالانه به کشور آلمان وارد می شوند و می توانند در حرفه ی تخصصی خود مشغول به فعالیت شوند. در این مقاله سعی شده  است که اطلاعات مفیدی راجع به کاریابی در آلمان ارائه گردد. در صورتی که شما هم به دنبال پیدا کردن کار در آلمان هستید با ما همراه باشید.

 

کشور آلمان به علت دارا بودن اقتصاد فعال و پایدار در لیست کشورهای برتر و مقصدی جذاب جهت مهاجرت است. بسیاری از اقتصاد دانان و سرمایه گذاران به دلیل شرایط اقتصادی ایده آل و پایدار، این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند، از سویی دیگر بسیاری از نمایشگاه های بین المللی نیز هر ساله در آلمان برگزار می گردد که این خود باعث مهیا شدن بسترهای شغلی فراوان است.

 

تعداد بسیار بالای شرکت ها و کارخانجات صنعتی که در حدود 30 کارخانه در آلمان جزو 500 کارخانه و شرکت برتر جهان قرار دارند که این خود از دلایل اصلی اقتصاد پویا و قدرتمند این کشور و همچنین وجود موقعیت های شغلی فراوان است. نزدیک به 1660 میلیارد دلار صادرات سالانه و همچنین نرخ بیکاری 5.7 درصد گواه این موضوع می باشد.

 

به همین دلیل است که موقعیت های شغلی گوناگون در این کشور وجود دارد، اما تعدادی از مشاغل بیشتر مورد نیاز است و کارفرمایان تمایل بیشتری جهت جذب این گروه از متخصصین دارند. در ادامه به بررسی شرایط کاریابی در کشور آلمان نیز پرداخته می شود.

فرم مشاوره رایگان

آنچه در این مقاله میخوانید:

ابتدا ویدئوی زیر را مشاهده نمایید تا با 5 نکته طلایی در رابطه با کاریابی در آلمان آشنا شوید:

یافتن شغل در اروپا

متقاضیانی که در پی یافتن شغل و کاریابی در اروپا هستند می توانند از طرق مختلف وارد قاره اروپا شوند. یکی از این راه ها یافتن شغل در اروپا که دارای کشورهای صنعتی و پیشرفته است از این جهت مقصد مناسبی برای متخصصین و فارغ التحصیلان سایر کشورها است.

 

بسیاری از کشورهای اروپایی پس از جنگ جهانی اول تصمیم به اتحاد با یکدیگر گرفتند تا اینکه موفق به تشکیل اتحادیه اروپا شدند و اکنون این یکپارچگی سبب تعامل های بیشتر و همکاری های مسالمت آمیز گردیده است. تشکیل اتحادیه اروپا خود دلیلی بر پیشرفت اقتصادی کشورهای عضو بوده است.

 

اکثریت کشورهای اروپایی در سراریزی رشد جمعیت منفی قرار گرفته اند و به دنبال آن با کاهش نیروی کار جوان مواجه شده اند و نیاز به نیروی کار متخصص از سایر کشورهای خارجی دارند، هرچند که اکنون کاریابی در اروپا با چالش هایی روبرو شده است و سیاست های جذبی نیروی کار خارجی در اروپا الویت را با متخصصین حرفه ای قرار داده اند.

با مطالعه مطلب مهاجرت کاری به آلمان اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد.

مزیت های کاریابی در در اروپا

یافتن شغل در قاره اروپا برای متقاضیان مهاجرت از سایر کشورهای مانند ایران مزیت های بسیاری دارد. مزیت چشمگیر کاریابی در اروپا این است که با گرفتن یک ویزای شنگن می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کرد و به جستجوی شرایط بهتر کاری باشید.

 

از سوی دیگر با قرار گرفتن در محیطی با فرهنگ غنی و متنوع می توان نگرش و تجربه کاری بالاتری را کسب نمود. شاید مسئله دیگر مهم این است که اشتیاق کشورهای جهان سوم را برای یافتن شغل و کاریابی در اروپا بیشتر می کند، قانونمندی، نبود تبعیض نژادی و طبقاتی و آرامش و امنیت حاکم بر این کشورهای اتحادیه اروپا است.

 

همچنین فاصله نزدیک کشورهای اروپایی به ایران نسبت به کشورهای دیگر قاره ها نظیر آمریکا و اقیانوسیه نیز تاثیر بسزایی در انتخاب یک کشور اروپایی برای یافتن شغل و کاریابی دارد.

موسسه های کاریابی در آلمان

اگر متقاضی مهاجرت برای کار به دنبال درک بهتری از کاریابی در آلمان هست می توان با مطالعه موارد ذکرشده به اطلاعات مناسبی دست پیدا کرد.

 

اطلاعاتی در زمینه موقعیت های شغلی کنونی و نیازمندی های شغلی در آلمان و اجازه اشتغال در کشور آلمان بیان شده است.

 

اگر متقاضی کاریابی در آلمان به دنبال کار در این کشور به عنوان یک فرد خارجی است، شاید سخت بتواند نقطه شروع پروسه کاریابی در آلمان را بیابد، با این وجود اگر فرد متقاضی کار در آلمان دارای مدرک معتبر دانشگاهی باشد و تسلط نسبی به زبان های المانی و یا انگلیسی داشته باشد و دارای سابقه کاری باشد راه برای یافتن موقعیت مناسب و کارکردن در اروپا باز است بنابراین جهت کاریابی در آلمان یادگیری زبان آلمانی جهت پیشرفت پروسه جستجو و پیشنهاد شغل توصیه می شود.

در این ویدئو به بررسی کاریابی به زبان انگلیسی در آلمان پرداخته ایم با ما همره باشید:

موقعیت آلمان

کشور آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا را به خود اختصاص داده و همچنین چهارمین اقتصاد بزرگ و فعال جهان نیز است. بنابرین موقعیت های شغلی فراوانی برای نیروهای متخصص و حرفه ای و فارغ التحصیلان دانشگاه وجود دارد.

 

این کشور حتی برای شغل های معمولی اما موردنیاز که نیاز چندانی به تخصص دارد هم بازار نسبتا خوبی دارد.

بازار کار در آلمان

کشور آلمان با داشتن اقتصادی پویا و ابرقدرت کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا دارد و در برخی شهرهای جنوب آلمان (مانند باواریا) نرخ بیکاری باز هم از این مقدار کمتر است.

 

آمار درخور توجه ای که موسسه تحقیقاتی فدرال آلمان در زمینه جمعیت دارد حاکی از این است که متقاضیان مهاجرت بیشتر راغب به کاریابی در آلمان هستند چرا که بیش از ۳/۲ افرادی که تبعه کشورهای غیر از اتحادیه اروپا هستند در مدتی زیر ۱۲ ماه موفق به یافتن شغل در این کشور شده اند.

شرایط ویزای کار آلمان

با وجود موقعیت های شغلی فراوانی در زمینه های مختلف در کشور آلمان، برای به دست آوردن این موقعیتهای شغلی و ویزای کار آلمان باید شرایط فراهم شده باشد.

 

  • داشتن مدرک لیسانس مورد تایید ZAB
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کار
  • تسلط به زبان آلمانی در حد B1
 

با وجود تهیه رزومه و انگیزه نامه مناسب می توان انتظار داشتن موقعیت مناسب شغلی را داشت. بعد از مدت زمان 2 سال می توان درخواست اقامت دائم این کشور را داد. یکی دیگر از مزایای ویزای کار آلمان این است که می توان همسر و فرزندان خود را به همراه خود به این کشور برد. پایه حقوق بالا نیز از دیگر محاسن این نوع مهاجرت است.

 

بنابراین باید آگاهی یافت که آیا زمینه کاری فرد متقاضی جزو مشاغل مورد نیاز آلمان هست و عنوان شغل های موردنظر در لیست سفید ارائه شده است. در ادامه به بررسی حرفه هایی که در این لیست سفید وجود دارد پرداخته می شود.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل آلمان ثابت نیست و معمولا هر سه ماه تغییر می کند و این احتمال وجود دارد حرفه ای که در گذشته در این لیست قرار نداشته در بروز رسانی جدید در این لیست قرار گیرد. نکته مهم این است که چنانچه به شغلی در این بخش به آن اشاره نشد به این معنا نیست که شانس گرفتن ویزا و کاریابی در آلمان را ندارد اما حرفه هایی که ذکر شده دارای شانس بیشتری جهت کاریابی می باشند.

 

مهندسی مکاترونیکتکنولوژی | اتوماسیون الکترونیک | ساختمان | مهندسی برق | راه اندازی و نگه داری لوله | مهندسی فناوری اطلاعاتمهندسی کامپیوتر | ساخت و ساز فلز | بهداشت حرفه ای | تاسیسات حرارتی برودتی | برنامه نویسیمهندسی معماری | مهندسی راه آهن | پزشکی | توانبخشی | دندانپزشکی | فیزیوتراپی | پرستاری | فناوری تهویه هوارباتیک | برق صنعتی | مهندسی عمران | مهندسی ابزار دقیق | جوش و برش فلز | مهندسی هوافضا | موقعیت های شغلی پزشکی و پیراپزشکی

 

همچون مشاغل فنی مهندسی دارای بازار کار مناسبی در کشور آلمان هستند و اکثر آن ها در لیست سفید قرار دارند.

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد جاب آفر آلمان در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

جاب آفر آلمان

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

سلام حسین عزیز وقتتون بخیر
بستگی به آماده سازی مدارک و سطح زبانی دارد.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  فرامرز
1 ماه قبل

سلام فرامرز عزیز وقتتون بخیر
بله اما ابتدا باید شرایط شما به درستی توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار بگیره.

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی