استخدام پرستار در مونیخ

استخدام پرستار در آلمان

برای دریافت ویزای کاری آلمان به‌عنوان یک پرستار باید یک پیشنهاد شغلی از سمت مؤسسات سلامت این کشور دریافت کنید. شغل پرستاری یکی از مشاغل موردنیاز در آلمان به‌حساب می‌آید. ازاین‌جهت در صورت داشتن مدارک می‌توان در این کشور استخدام شد. در ادامه به شرایط استخدام پرستار در آلمان بیشتر می‌پردازیم.

 

به‌طورکلی شرایط دریافت ویزا برای پرستاران تفاوت زیادی با حرفه‌های دیگر ندارد. تمامی افراد برای دریافت ویزای کاری و استخدام در این کشور نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای آلمانی هستند. مهم‌ترین تفاوت رشته پرستاری با اکثر رشته‌ها الزام معادل‌سازی مدارک است. در واقع برای استخدام در این کشور به‌عنوان کادر درمان باید مدارک خود را باتوجه‌به استانداردهای تعیین شده توسط دولت معادل کنید. این موضوع برای مشاغل کادر درمان نیز صدق می‌کند.

فرم مشاوره رایگان

آنچه خواهید خواند:

شرایط کلی استخدام پرستاران در کشور آلمان

آلمان این کشور یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار به‌عنوان پرستار به‌حساب می‌آید. این کشور یکی از بالاترین میانگین‌های درآمدی در میان کارکنان بخش سلامت را دارد. باتوجه‌به رشد جمعیت کند، کشور آلمان از نظر نیروی کاری جوان به‌خصوص در بخش سلامت و درمان با کمبود مواجه است. ازاین‌جهت مشاغلی مانند پزشکی و پرستاری همواره در لیست مشاغل موردنیاز این کشور لیست می‌شوند. گذراندن دوره‌ها آموزشی برای استخدام پرستار در آلمان الزامی محسوب می‌شود.

 

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم تمامی افراد خارجی برای استخدام در نظام سلامت و بهداشت آلمان نیازمند معادل‌سازی مدارک خود هستند. تمام پرستاران خارجی برای استخدام در آلمان ابتدا دوره کارآموزی را می‌گذارند. هدف این دوره تطبیق دادن مهارت‌های افراد با استانداردهای نظام سلامت این کشور است. در واقع سیستم بهداشتی آلمان با این کار میزان مهارت افراد را در بخش‌های مختلف مربوط به حرفه‌شان را می‌سنجد.

 

یکی دیگر از شرایط الزامی برای استخدام پرستار در کشور آلمان تسلط کامل بر زبان آلمانی است. دانش زبان انگلیسی برای استخدام شدن به‌عنوان کادر درمان در این کشور به‌هیچ‌عنوان کافی نیست. تمامی افراد در صورت تمایل به استخدام توسط نظام بهداشت و سلامت کشور آلمان باید زبان این کشور را در سطح B1 یاد بگیرند. در صورت عدم تسلط بر زبان آلمانی با داشتن سایر شرایط پیش از استخدام پرستار در آلمان دوره‌های آموزش آلمانی فشرده نیز برگزار می‌شوند.

پرستاران خارجی در کشور آلمان

الزامات برای استخدام پرستاران خارجی در نظام بهداشت آلمان

آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان به‌حساب می‌آید. باتوجه‌به کمبود نیروی کار در بخش‌های مختلف این کشور هرسال تعداد قابل‌توجهی کارکنان خارجی به‌عنوان مهاجر به این کشور می‌پذیرد. تمامی افراد برای دریافت ویزای کاری این کشور باید تمامی مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را ترجمه کرده باشند. پس از طی‌کردن مراحل مختلف جهت استخدام پرستار در آلمان مانند گذراندن دوره کارآموزی و یادگیری زبان می‌توان جهت اخذ ویزا اقدام کرد.

 
مدارک مربوط به تحصیل تمامی متقاضیان خارجی برای کار در بخش سلامت آلمان مورد بررسی وزارت بهداشت این کشور قرار می‌گیرد. فرایند بررسی صحت مدارک افراد در حدود سه تا پنج هفته طول می‌کشد. در صورت دریافت تأییدیه از سمت وزارت بهداشت این کشور می‌تواند دوره‌های کارآموزی را آغاز کند. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم هدف اصلی این دوره‌ها تطبیق افراد با استانداردهای مربوط به‌نظام سلامت آلمان است.

 
دوره‌های مربوط به همگام‌سازی پرستاران خارجی با نظام سلامت آلمان نزدیک به چند ماه زمان می‌برد. مدت‌زمان این دوره‌ها باتوجه‌به محل و شرایط تحصیل پرستاران در حدود 26 تا 52 هفته طول می‌کشد. سن متقاضیان استخدام در نظام سلامت آلمان بهتر است بیشتر از چهل و پنج سال نباشد. پیش از استخدام افراد در نظام سلامت آلمان وضعیت سلامت این افراد مورد معاینه قرار می‌گیرد. تمامی افراد پیش از استخدام باید گواهی سلامت این کشور را اخذ کنند.

درآمد پرستاران در آلمان بسیار بالاست.

مراحل اداری برای استخدام در کشور آلمان به‌عنوان پرستار

در صورت داشتن سابقه کاری و مدارک موردنیاز دیگر برای استخدام پرستار در آلمان با درخواست اخذ ویزای افراد موافقت می‌شود. شایان‌ذکر است در ابتدا این افراد اقامت یک‌ساله این کشور را دریافت می‌کنند. در صورت تمایل می‌توان این ویزا را به میزان دلخواه تمدید کرد. تمامی کارکنان از جمله پرستاران پس از چند سال تمدید ویزای کاری می‌توانند برای اخذ تابعیت این کشور اقدام کنند.

 

دوره کارآموزی در بیمارستان‌های کشور آلمان باتوجه‌به بیمارستان‌های مختلف متفاوت است. با این‌وجود اکثر پرستاران دوره کارآموزی خود در بیمارستان‌های کشور آلمان به‌عنوان دستیار می‌گذرانند. تمامی پرستاران باید نزدیک 26 تا 52 هفته به‌عنوان دستیار در بیمارستان کار کنند. متقاضیان باسابقه کاری بالای سه سال نیازی به گذراندن بیش از بیست و شش هفته به‌عنوان دستیار در بیمارستان‌های آلمان ندارند.

 

پس از اتمام دوره‌های کارآموزی برای استخدام پرستار در آلمان می‌توان در آزمون‌های مربوط به دوره پرستاری شرکت کرد. گذراندن آزمون‌های مربوط به پرستاری برای استخدام و اخذ ویزای کاری آلمان الزامی به‌حساب می‌آید. تمامی متقاضیان استخدام در آلمان برای تقویت سطح زبانی خود می‌توانند در دوره‌های زبان آلمانی این کشور شرکت کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است این دوره‌ها معمولاً باتوجه‌به سطح زبان افراد بین دو تا پنج ماه طول می‌کشد.

شهر برلین در کشور آلمان

مرکز نفرولوژیک دیالیز، مونیخ شمالی

ما، مرکز دیالیز مونیخ شمالی، یک مرکز کلیوی متوسط در یکی از جذاب ترین شهرهای آلمان هستیم. ما در اتاقهای روشن با چشم انداز شهر و یک چشم انداز زیبا از کوه های آلپی کار می کنیم.

 

اکنون به دنبال پشتیبانی برای گسترش تیم خود هستیم:

  • پرستار
  • دستیار پزشکی
  • پرستار سالمندان
پرستاری در آلمان

توضیحات کامل درباره مهاجرت کادر درمان به آلمان را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

حوزه مسئولیت

برای همکاری در زمینه دیالیز در مونیخ:

بیماران سه بار در هفته و به مدت 4-5 ساعت برای معالجه دیالیز مراجعه می کنند. متخصص دیالیز دستگاه دیالیز را برای معالجه آماده می کند. بیماران “متصل” به دستگاه هستند و پارامترهای دیالیز فردی و موارد مشابه را تنظیم می کنند. نظارت بر درمان. خاتمه درمان. اقدامات بهداشتی لازم و مقابله با شرایط اضطراری آموخته می شود.

مشخصات شما

مشخصات شما برای همکاری در زمینه دیالیز در آلمان
  • آموزش های کامل در گروه های حرفه ای فوق الذکر. تجربه دیالیز یک الزام نیست.
  • دانش خوب آلمانی در صحبت کردن و نوشتن
  • مهارت‌های اجتماعی بالا و رفتارهای بیماردوستانه
  • احساس مسئولیت، انعطاف پذیری و تعهد
  • روش کار مستقل و ساختار یافته
  • تمایل به برقراری ارتباط
  • دانش پایه EDV

مزایای کاری

  • کار در یک تیم دوستانه و با انگیزه
  • آشنایی فشرده، اگر بدون تجربه قبلی نیز به عنوان یک متخصص دیالیز آموزش داده شود.
  • پاداش جذاب و مرتبط با عملکرد، 13مین حقوق ماهیانه
  • کار دائم، تمام وقت و پاره وقت ممکن است.
  • 5 روز در هفته در شیفت، بدون کار شبانه، بدون کار یکشنبه، 30 روز تعطیلات
  • پیوندهای حمل و نقل خوب برای ماشین شخصی خود و عمومی حمل و نقل

مدارک موردنیاز جهت استخدام پرستاران در کشور آلمان

تمامی پرستاران خارجی برای استخدام توسط مؤسسات سلامت و بهداشت و کار در آلمان باید چند مرحله قانونی مختلف را بگذرانند. در اکثر مواقع مؤسسات سلامت جهت استخدام پرستار در آلمان از تمام متقاضیان یک آزمون می‌گیرند. موفقیت در این آزمون برای دریافت پیشنهاد کاری و به دنبال آن ویزای کاری آلمان الزامی به‌حساب می‌آید. در اکثر مواقع افراد در هنگام استخدام باید مدرک موفقیت در این آزمون را به مؤسسه ارائه دهند.

 
از دیگر مدارک لازم برای متقاضیان خارجی استخدام در آلمان به‌عنوان پرستار می‌توان به گواهی عدم سوءپیشینه اشاره کرد. به‌طورکلی برای استخدام تمامی افراد خارجی سوابق کیفری آنها مورد برسی قرار می‌گیرد. در صورت داشتن هرگونه سابقه کیفری احتمال رد شدن درخواست اخذ ویزا بسیار بالاست. از دیگر مدارک موردنیاز برای استخدام در آلمان به‌عنوان پرستار می‌توان به مدارک مربوط به میزان تسلط بر زبان اشاره کرد. تسلط بر زبان آلمانی برای موفقیت در دوره کارآموزی ضروری است.

 
داشتن سابقه کاری در زمینه پرستاری برای متقاضیان خارجی استخدام در نظام سلامت آلمان الزامی به‌حساب می‌آید. در تمامی مؤسسات سلامت و بهداشت آلمان افراد باید حداقل دوازده ماه سابقه کاری در زمینه پرستاری داشته باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است در برخی از مؤسسات بهداشت آلمان به سوابق کاری بیشتر از دوازده ماه نیاز دارید. تمامی پرستاران پس از ورود به این کشور باید سطح زبان آلمانی خود را تقویت کنند.

ویزای کاری کشور آلمان

دریافت ویزای کشور آلمان برای پرستاران خارجی

تمامی پرستاران پس از گذراندن مراحل ضروری جهت آمادگی برای استخدام در آلمان می‌توانند ویزای کار آلمان را از اداره مهاجرت اخذ کنند. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم کشور آلمان در سال‌های اخیر با کمبود پرستار مواجه شده است. ازاین‌جهت در صورت داشتن تخصص در زمینه بهداشت و سلامت بسیار آسان می‌توان ویزای کاری آلمان را اخذ کرد. دولت آلمان با استخدام پرستار در المان از کشورهای خارجی کمبود نیروی کادر درمان را جبران می‌کند.

 

متقاضیان خارجی استخدام در کشور آلمان به‌عنوان پرستار باید مبلغی را برای کلاس زبان پرداخت کنند. هدف اصلی این کلاس‌ها تقویت مهارت زبان افراد در این کشور است. طول دوره آموزشی استخدام پرستار در آلمان به میزان مهارت افراد بستگی دارد. در صورت داشتن تسلط کافی هزینه کم تری برای کلاس‌های زبان پرداخت خواهید کرد. متقاضیان شرکت در آزمون‌های پرستاری این کشور نیز باید هزینه‌ها مربوط به این آزمون را بپردازند.

 

هزینه آزمون مربوط به استخدام پرستاران در هرسال توسط وزارت بهداشت این کشور تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر هزینه مربوط به آزمون پرستاری در حدود پانصد یورو بوده است. مجموعاً هزینه شرکت در کلاس‌های زبان و هزینه آزمون پرستاری نزدیک به 4000 یورو می‌شود. تمامی متقاضیان استخدام در آلمان به‌عنوان پرستار باید گواهی تمکن مالی را جهت اخذ ویزا ارائه دهند. این گواهی نشان‌دهنده توانایی مالی افراد در برطرف‌کردن نیازهای خود برای چند ماه است.

پرستار آلمانی در حال کار با تجهیزات بیمارستان

درآمد پرستاران در کشور آلمان

کشور آلمان یکی از بالاترین میانگین‌های درآمد را در میان کشورهای اروپایی دارد. در واقع در قاره اروپا تنها کشورهای اسکاندیناوی و بریتانیا متوسط درآمد بالاتری نسبت به درآمد افراد در آلمان دارند. این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مهاجرت کاری به آلمان به‌حساب می‌آید. پزشکان و پرستاران در آلمان یکی از بالاترین میانگین‌های درآمدی را دارند. مؤسسات پس از استخدام پرستار در آلمان برای هر ماه نزدیک به 2,900 یورو حقوق می‌دهند.

 

در آلمان باتوجه‌به افزایش میزان سابقه کاری افراد درآمدشان نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود. ازاین‌جهت افراد باتجربه و سابقه کاری بهتر درآمد بالاتری را کسب خواهند کرد. درصورتی‌که فردی برای شغل سوپروایزر استخدام شود میزان درآمد آن فرد در حدود بیست درصد بالاتر از سایر پرستارهای معمولی است. به‌طورکلی مؤسسات سلامت دولتی حقوق بهتری به کارکنان پرداخت می‌کنند.

 

طبق قوانین آلمان تمامی افراد پس از استخدام در کادر درمان این کشور بیمه می‌شوند. بیمه درمانی این کشور تمامی هزینه‌های مربوط به درمان و سلامت افراد را تحت پوشش قرار می‌دهد. طبق قوانین دولت آلمان تمامی افراد نزدیک به سی روز در هفته می‌توانند مرخصی با حقوق بگیرند. این شرایط برای تمامی پرستاران و پزشکان کشور آلمان نیز صدق می‌کند. شایان‌ذکر است میزان درآمد و هزینه زندگی افراد در شهرها و مناطق مختلف آلمان با یکدیگر تفاوت دارد.

متوسط درآمد پرستاران در آلمان بالاست.

دریافت بلوکارت آلمان از طریق استخدام شدن به‌عنوان پرستار

مؤسسات بهداشت و سلامت در صورت تمایل برای استخدام پرستار در آلمان به متخصصان در این زمینه بلوکارت آلمان اعطا می‌کنند. در واقع متخصصین خارجی دریافت این کارت می‌توانند در آلمان اقامت داشته باشند. شایان‌ذکر است این کارت برای افراد متخصص خارجی صادر می‌شود. با داشتن این کارت علاوه بر اقامت می‌توان در مؤسسات و مرکزهای بهداشت آلمان استخدام شد.

 

مدارک موردنیاز برای دریافت بلوکارت تفاوت بسیار زیادی با مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان ندارد. قرارداد کاری با مؤسسات سلامت مهم‌ترین مدرک برای ارائه در هنگام درخواست اخذ این ویزا به‌حساب می‌آید. از دیگر مدارک موردنیاز برای دریافت بلوکارت آلمان می‌توان به مدارک مربوط به تسلط در زبان آلمانی اشاره کرد. ارائه مدرک موفقیت در آزمون پرستاری آلمان برای دریافت بلوکارت آلمان ضروری است. برای دریافت این کارت باید درآمدتان از میانگین بالاتر باشد.

یک بیمارستان در آلمان

دریافت تابعیت کشور آلمان پس از استخدام به‌عنوان پرستار

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استخدام پرستار در آلمان توانایی اخذ اقامت آلمان و پاسپورت این کشور در صورت کارکردن در طی چند سال است. همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم دولت آلمان به‌تمامی کارکنان خارجی در ابتدا اقامت موقت اعطا می‌کند. مدت‌زمان اعتبار ویزای کاری متقاضیان باتوجه‌به نوع شغل افراد متفاوت است. به‌طورکلی پرستاران و سایر کارکنان کادر درمان پس از استخدام در کشور آلمان ویزای کاری با اعتبار 24 ماه اخذ می‌کند.

 

افراد در صورت ادامه به کار در آلمان پس از گذشت 36 ماه می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان اقدام کنند. پس از آن متقاضیان برای اخذ تابعیت این کشور واجد شرایط خواهند شد. در صورت تمایل برای دریافت تابعیت و پاسپورت کشور آلمان باید در آزمونی درباره تاریخ و فرهنگ این کشور شرکت کنید. موفقیت در این آزمون‌ها برای اخذ تابعیت و حق شهروندی این کشور الزامی به‌حساب می‌آید. شایان‌ذکر است متقاضیان اخذ تابعیت آلمان نباید سابقه کیفری داشته باشند.

 

در صورت موافقت دولت آلمان با درخواست تابعیتتان می‌توانید پاسپورت این کشور را نیز دریافت کنید. برای اخذ پاسپورت این کشور باید مبلغی در حدود 81 یورو برای بزرگسالان (بالاتر از 24 سال) پرداخت کرد. این مبلغ برای افراد با سن پایین‌تر از 24 سال در حدود 58.50 یورو است. با داشتن این پاسپورت می‌توان به بیش از 120 کشور بدون ویزا سفر کرد.

جلد پاسپورت کشور آلمان
نتیجه‌گیری

آلمان یکی از بهترین کشورهای جهان برای کار محسوب می‌شود. بسیاری از متخصصان در حوزه سلامت مانند پرستاران خواهان مهاجرت برای کار در این کشور هستند. مؤسسات سلامت برای استخدام پرستار در آلمان مدارک تحصیلی متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهند. این افراد باید در دوره کارآموزی جهت تطبیق مهارت‌های تخصصی خود با استانداردهای آلمان شرکت کنند. با کار در این کشور به‌عنوان پرستار پس از چند سال می‌توان اقامت دائم و تابعیت این کشور را نیز اخذ کرد.

ما در مطلب شرح وظایف پرستار در آلمان اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

سوالات متداول

تمامی افراد در صورت تمایل به استخدام توسط نظام بهداشت و سلامت کشور آلمان باید زبان این کشور را در سطح B1 یاد بگیرند

مدت‌زمان این دوره‌ها باتوجه‌به محل و شرایط تحصیل پرستاران در حدود 26 تا 52 هفته طول می‌کشد.

در تمامی مؤسسات سلامت و بهداشت آلمان افراد باید حداقل دوازده ماه سابقه کاری در زمینه پرستاری داشته باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است در برخی از مؤسسات بهداشت آلمان به سوابق کاری بیش تر از دوازده ماه نیاز دارید.

هزینه آزمون مربوط به استخدام پرستاران در هرسال توسط وزارت بهداشت این کشور تعیین می‌شود. در سال‌های اخیر هزینه مربوط به آزمون پرستاری در حدود پانصد یورو بوده است.

هر ماه نزدیک به 2900 یورو

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای مرحمتی
آقای مرحمتی
پاسخ به  سیمین
7 ماه قبل

حداقل ۳سال سابقه کار و مدرک زبان سطح ب۲

سیمین
سیمین
10 ماه قبل

وقت بخیر، برای آلمان نیاز به چند سال سابقه کار پرستاری هست؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم مسعودی
2 سال قبل

سلام باید برای پرستاری در آلمان حداقل مدرک b1 آلمانی داشته باشید

خانوم مسعودی
خانوم مسعودی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید نوع مدرک زبان آلمانی برای استخدام پرستار در آلمان چیه؟

کارشناس مهاجرت 2
کارشناس مهاجرت 2
پاسخ به  شمیم زارع زاده
3 سال قبل

شرایطتتون باید در ابتدا بررسی شود ولی به صورت کلی امکانش وجود دارد برای دریافت مشاوره رایگان یا در سایت فرم پرکتید و یا با شماره 02122654650تماس بگیرید

شمیم زارع زاده
شمیم زارع زاده
3 سال قبل

آیا امکان آموزش دوره های این مرکز برای متقاضی درنظر گرفته شده و میتوان درآنها شرکت یافت و بعدازآن جذب آن مرکز شد با توجه به شرایط بنده ، ممنون از راهنمایی شما

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی