همه چیز درباره ی اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری کانادا

کانادا یکی از اولین کشورهایی است که برای اعطای مجوز اقامت دائم در این کشور از یک سیستم امتیازدهی به نام اکسپرس اینتری استفاده می کند. در سال 2019 بیش از 80 هزار نفر شهروند غیرکانادایی برای اقامت دائم در کانادا اپلای کردند و در سال 2022 میلادی نیز هدف از این برنامه جذب حدود 88 هزار نفر برای ورود به کشور کانادا بود. امتیاز کسب شده در اکسپرس اینتری برای رتبه دهی به هر متقاضی در بین سایر افراد خواهان اقامت در این کشور استفاده می شود. با توجه به اهمیت معیارهای CRS در انتخاب متقاضیان، باید همه کسانی که علاقه مند به دریافت اقامت دائم این کشور هستند، در مورد این معیارها و نحوه امتیازدهی به افراد اطلاعات بیشتری کسب کنند. 

فرم مشاوره رایگان

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری که در بسیاری از کشورهای دنیا با نام انگلیسی Express entry شناخته می شود یکی از محبوب ترین برنامه های اقامتی در دنیا است که از شهروندان غیر کانادایی دعوت می کند در صورت داشتن مهارت لازم برای اقامت دائم در کشور کانادا اپلای کنند. اگر چه سابقه استفاده از این گونه سیستم ها برای پذیرش اتباع کشورهای دیگر به سال 1967 بر می گردد. اما در چند سال اخیر تغییراتی در این برنامه به وجود آمده است.

 

در سال 2019 بیش از 60 درصد افراد جذب شده در اکسپرس اینتری برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی در کشور کانادا جذب شده بودند. در سال 2022 نیز با وجود شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، این برنامه با تغییراتی به کار خود ادامه داد و تعدادی از شهروندان غیرکانادایی موفق به کسب مجوز اقامت در این کشور شدند.

 

به عنوان یکی از بهترین برنامه های اقامتی در دنیا هنوز سوال های بسیاری در مورد این سیستم برای افرادی که قصد اقامت در کانادا را دارند وجود دارد. سوالاتی مانند این که چگونه می توان در برنامه اکسپرس اینتری درخواست خود را تحویل نهادهای مسئول در دولت کانادا داد؟ یا این که اکسپرس اینتری چگونه از بین متقاضیان افراد واجد شرایط را انتخاب می کند، از مهم ترین سوالاتی هستند که بسیاری از افراد خواهان اقامت در این کشور دارند. ما در این متن به بسیاری از این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

اکسپرس اینتری چیست؟

هدف از اکسپرس اینتری

هدف از اجرای برنامه اکسپرس اینتری express entry کمک به تسریع در روند اقامت افراد واجد شرایط در کانادا است. به گونه ای که به راحتی و به صورت آنلاین می توان مشخصات خود را برای بررسی در اختیار مقامات مسئول در اکسپرس اینتری قرار داد. علاوه بر کمک به تسریع فرایند اقامت، یکی از مهم ترین اهداف این برنامه جذب افرادی است که دارای مهارت لازم برای ورود به این کشور (و دریافت اقامت دائم) هستند.

 

در این سیستم، برای این که یک فرد مجوز قانونی برای اقامت را دریافت کند، باید نمره خوبی مبتنی بر محاسبات PR در این کشور کسب کند. PR در بسیاری از منابع با نام CRS شناخته می شود که به معنی سیستم رتبه دهی جامع (comprehensive ranking system) می باشد. در واقع اکسپرس اینتری یک برنامه نیست بلکه یک سیستم برای جذب افراد توانمند است که در طی آن افراد واجد شرایط (با توجه به امتیازی که کسب کرده اند)، انتخاب می شوند.

  • هر فرد بر اساس فاکتورهای متعددی باید توانایی های لازم را داشته باشد تا بتواند در این سیستم موفق به دریافت مجوز اقامت شود.

این توانایی ها با استفاده از معیارهایی که توسط دولت کانادا مشخص شده است بررسی و در صورت واجد شرایط بودن، فرد مورد نظر از بین سایر افراد وارد شده در استخر اکسپرس اینتری (Entry express pool) مورد تایید قرار خواهد گرفت.

هدف از اکسپرس اینتری

چگونه می توانم در پروسه اکسپرس اینتری مورد تایید قرار گیرم؟

برای این که بتوانید برای همیشه به عنوان یک شهروند کانادایی به این کشور سفر کنید، باید دارای شرایط و مهارت های خاصی باشید. بهتر است نگاهی به این شرایط و مهارت های مورد نیاز قبل از اقدام به درخواست در سیستم اکسپرس انتری بیندازید.

 

یکی از مهم ترین این مهارت ها توانایی صحبت کردن به زبان های انگلیسی یا فرانسوی می باشد. زیرا که همه متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری باید توانایی گفتاری و شنیداری لازم را برای دریافت مجوز اقامت در این کشور داشته باشند. مدارک زبان شما مانند مدرک ایلتس می تواند در این راه به شما کمک کند.

چگونه می توانم در پروسه اکسپرس اینتری مورد تایید قرار گیرم؟

تاثیر امتیاز زبان در سیستم اکسپرس اینتری

شما در سیستم رتبه دهی CRS می توانید در صورت متاهل بودن حداکثر 128 امتیاز با توجه به سطح تسلط خود بر زبان، و در صورت مجرد بودن حداکثر 136 امتیاز کسب کنید. این امتیاز به چند بخش تقسیم می شود.

 

  • هر یک از مهارت های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن برای افراد متقاضی حداکثر 32 تا 34 امتیاز دارد (با ضرب 32 و 34 در عدد 4 اعداد 128 و 136 به دست خواهد آمد که مجموع امتیازهای کسب شده در مهارت های چهارگانه زبان است).

این امتیازها در چهارچوب بنچمارک زبان کانادایی CLB به شما تعلق خواهد گرفت.

  • اگر سطح CLB شما کمتر از 4 باشد، امتیازی نخواهید داشت.

اما با افزایش سطح تسلط شما به زبان های رسمی کشور کانادا، امتیاز کسب شده در CLB به طور پلکانی افزایش می یابد. برای مثال برای سطح یا level بین 4 تا 5 در هر یک از مهارت ها امتیاز 6 به شما تعلق خواهد گرفت.

سایر امتیازها در CLB به قرار زیر هستند:

  • 📌 برای CLB6 امتیاز 8 یا 9 (بسته به مجرد یا متاهل بودن)

  • 📌 برای CLB7 امتیاز 16 تا 17

  • 📌 برای CLB8 امتیاز 22 تا 23

  • 📌 برای CLB9 امتیاز 29 تا 31

  • 📌 برای CLB10 امتیاز 32 تا 34

با کسب سطح CLB 10 به بالا (در هر یک از مهارت های 4 گانه زبان) موفق خواهید شد حداکثر امتیاز ذکر شده در بالا را به دست آورید. یک فاکتور مهم دیگر تجربه است. باید بدانید که تجربه کاری نیز کمک بسیار زیادی در موفقیت شما در دریافت مجوزهای مربوطه خواهد داشت.

امتیاز تجربه کاری در سیستم رتبه دهی اکسپرس اینتری

داشتن سابقه کاری و یا پیشنهاد کاری می تواند به موفقیت متقاضیان کمک نموده و راه را برای ورود آن ها به کشور کانادا باز کند. برای مثال شما با داشتن تجربه کاری بالا در صورت مجرد بودن می توانید تا 80 امتیاز کسب کنید. این در حالی است که اگر با همسر یا شریک خود قصد سفر داشته باشید می توانید با داشتن تجربه کاری تا 70 امتیاز کسب نمایید. منظور از تجربه کاری در این جا، سابقه کار در کانادا می باشد.

 

  • در صورت اینکه فاقد هر گونه تجربه باشید، امتیاز شما در این بخش صفر است.

اما با افزایش تجربه این امتیاز به صورت پلکانی افزایش خواهد داشت. نحوه افزایش امتیاز شما در اکسپرس اینتری با افزایش تجربه کاری به صورت زیر است:

  • 📌 فاقد تجربه کاری 0 امتیاز

  • 📌 تجربه کاری یکساله 35 یا 40 امتیاز (وابسته به وضعیت تاهل یا تجرد)

  • 📌 تجربه کاری دو ساله 46 تا 53 امتیاز

  • 📌 تجربه کاری سه ساله 56 یا 64 امتیاز

  • 📌 تجربه کاری چهار ساله 63 یا 72 امتیاز

  • 📌 تجربه 5 سال به بالا 70 یا 80 امتیاز

توجه داشته باشید که تنها تجربه کاری در کانادا برای شما امتیاز به همراه ندارد. بلکه:

  • در صورت دارا بودن تجربه کاری در کشورهای دیگر نیز می توانید با شرایط خاصی امتیاز کسب کنید.

 

به گونه ای که اگر در کنار یک سال تجربه کار در کانادا، تجربه کار در کشورهای دیگر را داشته باشید، می توانید تا 25 امتیاز بگیرید.

 

اگر شما دو سال تجربه کار در کانادا داشته باشید و علاوه بر آن تا بیش از سه سال تجربه در کشورهای دیگر داشته باشید، این امتیاز تا 50 نمره قابل افزایش خواهد بود.

امتیاز تجربه کاری در سیستم رتبه دهی اکسپرس اینتری

نامزد استانی و امتیاز آن در اکسپرس اینتری

مولفه های دیگری هم هستند که می توانند به شما کمک کنند موفق به دریافت مجوزهای لازم برای اقامت در این کشور شوید. به عنوان مثال نامزدی استانی (provincial nominee) می تواند به افراد شانس بسیار بالایی در پذیرش توسط دولت فدرال کانادا بدهد. به گونه ای که در صورتی که بتوانید جزو نامزدهای استانی (provincial or territorial nomination) قرار گیرید، به یک باره امتیاز 600 نمره ای به دست خواهید آورد که شانس بسیار زیادی برای اقامت دائم در کانادا به شما خواهد داد. 

 

افرادی که از این امتیاز برخوردار بودند در سال های قبل با احتمال بسیار بالایی وارد این کشور شده و اقامت دائم کانادا را دریافت نموده اند.

آیا همسر یا شریک برای سفر به کانادا باعث کاهش امتیاز در اکسپرس اینتری می شود؟

با توجه به امتیازدهی هایی که در بخش های قبل به آن ها اشاره شد، و با توجه به نمره هایی که در سیستم اکسپرس اینتری به افراد مجرد و متاهل داده می شود، شاید به این نتیجه رسیده باشید که داشتن همسر، فرزند و یا شریک برای سفر به کانادا باعث کاهش شانس شما برای ورود به این کشور برای اقامت دائم خواهد شد.

 

اما همواره این گونه نیست. برای مثال در صورتی که همسر شما در کانادا زندگی می کند، یا این که به همراه شما به کانادا نخواهد آمد، این می تواند برای شما امتیاز در پی داشته باشد (حداقل کسر امتیاز نخواهید داشت).

آیا محدودیت سنی برای ورود به کانادا وجود دارد؟

از لحاظ فنی هیچ محدودیت سنی برای تقاضای اقامت در کانادا وجود ندارد. البته این بدان معنا نیست که همه رده های سنی به یک میزان امکان اقامت در این کشور را دارند. زیرا که در عمل هر فرد با توجه به سنی که دارد، نمره ای در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری کسب می کند که این نمره می تواند تاثیر زیادی در امکان پذیرش او داشته باشد.

اگر می خواهید در مورد شانس پذیرش خود با توجه به سنی که دارید بیشتر بدانید، در پاسخ باید گفت که:

 

  • به طور معمول افراد جوان که در رده سنی 20 تا 30 سال قرار دارند شانس بیشتری برای ورود به کشور کانادا خواهند داشت.
 

شانس افراد بین 18 تا 20 سال برای پذیرش اندکی کمتر است و برای افراد بالای سی سال نیز هر چه سن فرد بالاتر برود، شانس او برای ورود به کانادا کاهش خواهد یافت (افراد زیر 18 سال در صورتی که به طور مستقل برای دریافت اقامت دائم در کانادا اقدام کنند امتیازی در این زمینه نخواهند داشت و بهتر است به عنوان عضوی از خانواده تحت سرپرستی والدین خود به این کشور سفر کنند).

 

توجه داشته باشید که در این مورد نیز متاهل و مجرد بودن بر روی شانس شما برای اقامت تاثیرگذار خواهد بود. به گونه ای که افراد متاهل نمره کمتری در سیستم اکسپرس اینتری می گیرند و شانس آن ها اندکی کمتر از افراد مجرد می باشد. البته تفاوت زیادی بین امتیاز کسب شده بین افراد متاهل و مجرد در هر رده سنی وجود ندارد.

امتیاز کسب شده برای هر رده سنی در اکسپرس اینتری

بیشترین امتیازی که در این سیستم بر مبنای سن و وضعیت تاهل به هر فرد تعلق می گیرد، به کسانی که مجرد بوده و در رده سنی 20 تا 29 سال باشند اعطا خواهد شد (امتیاز این افراد برابر با 110 نمره می باشد). با افزایش سن امتیاز کسب شده توسط هر فرد به صورت پلکانی کاهش یافته و در نهایت کمترین نمره در سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری هم به افراد 45 سال به بالا تعلق می گیرد.

لیست امتیاز دهی بر اساس رده سنی به صورت زیر است:

  • 📌 زیر 18 سال صفر امتیاز

  • 📌 افراد دارای 18 سال سن 90 یا 99 امتیاز

  • 📌 افراد 19 ساله 95 یا 105 امتیاز

  • 📌 افراد 20 تا 29 ساله 100 یا 110 امتیاز

  • 📌 افراد 30 ساله 95 یا 105 امتیاز

  • 📌 افراد 31 ساله 90 یا 99 امتیاز

  • 📌 افراد 32 ساله 85 یا 94 امتیاز

  • 📌 افراد 33 ساله 80 یا 88 امتیاز

  • 📌 افراد 40 ساله 45 تا 50 امتیاز

  • 📌 افراد دارای 41 سال سن 35 تا 39 امتیاز

  • 📌 افراد دارای 42 سال سن 25 یا 28 امتیاز

  • 📌 افراد 43 ساله 15 تا 17 امتیاز

  • 📌 افراد 44 ساله 5 یا 6 امتیز

  • 📌 45 ساله به بالا صفر امتیاز

امتیاز مرتبط یا سطح تحصیلات در اکسپرس اینتری

هر فرد با توجه به سطح تحصیلات خود می تواند امتیازهای متعددی را در سیستم CRS کسب کند. اگر سطح تحصیلات یک فرد در هر نقطه ای از دنیا کمتر از متوسطه باشد، امتیاز خاصی در این زمینه کسب نخواهد کرد. اما با داشتن دیپلم یا گواهی اتمام تحصیل و مدارک بالاتر خواهد توانست از مزایای این امتیازدهی برخوردار شود.

 

  • به طور خاص در صورت دارا بودن مدرک کارشناسی معتبر می توان از امتیاز 119 (در صورت داشتن همراه) و امتیاز 128 (در صورت تنها بودن) برخوردار شد.
  • این امتیازها برای مدرک کارشناسی ارشد معتبر برابر با 126 (در صورت داشتن همراه) و 135 (در صورت مجرد بودن) خواهد بود. بالاترین امتیاز در این رده نیز به کسانی تعلق خواهد گرفت که دارای یک مدرک دکترای معتبر باشند.
  • به افراد دارای مدرک دکتری امتیاز 140 یا 150 (وابسته به تنها بودن و یا داشتن همراه برای سفر به کانادا) تعلق خواهد گرفت.
امتیاز مرتبط یا سطح تحصیلات در اکسپرس اینتری

حداکثر امتیازی که هر فرد بنا به دلایل مختلف می تواند کسب کند:

هر فرد به جز امتیازهایی که به دلیل داشتن سن مناسب، مدرک تحصیلی، داشتن تجربه کاری و یا مهارت های زبان می تواند کسب کند، بنا به دلایل دیگر نیز می تواند حداکثر 600 امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری کسب نماید. یکی از مهم ترین این امتیازها مربوط به نامزدی استانی است که برابر با 600 بود و به آن اشاره شد. اما اگر:

 

  • شما یک موقعیت شغلی تضمین شده در کانادا داشته باشید می توانید حداکثر 200 امتیاز کسب کنید.

 

گذراندن تحصیلات دوره متوسطه در کانادا نیز امتیازی برابر با 30 برای متقاضیان به همراه خواهد داشت.

 

  • مهارت بالا در زبان فرانسوی نیز حداکثر 50 امتیاز برای متقاضیان دارد.

 

 در نهایت اگر برادر و یا خواهر شما در کانادا به عنوان یک شهروند زندگی می کند یا این که اقامت دائم این کشور را دارد می توانید امتیاز 15 نمره ای را در این سیستم کسب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که مجموع امتیازهای کسب شده از موارد ذکر شده در این بخش حداکثر 600 خواهد بود.

اما علاوه بر امتیازهایی که در بخش های قبل به آن ها اشاره شد و هر متقاضی می تواند در سیستم اکسپرس اینتری کسب کند، سوالات مهم دیگری هم هستند که حتما برای افراد علاقه مند به اقامت در کانادا مهم هستند و برای همین ممکن است نیاز به پاسخ داشته باشند. ما تعدادی از آن ها را برای شما در ادامه ذکر کرده ایم.

سیستم اکسپرس اینتری چگونه کار می کند؟

برای این که وارد سیستم ارزیابی افراد واجد شرایط شوید، باید به صورت آنلاین پروفایل خود که حاوی داده های مرتبط با سن، تحصیلات، مهارت ها، تجربه کاری، توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی و فاکتورهای دیگر که در بالا به آن ها اشاره شد را در اختیار مراجع ذی ربط قرار دهید.

 

برای این کار حدود 60 روز به شما زمان داده می شود و پس از تکمیل پروفایل خود، پرونده شما وارد روند بررسی و رتبه دهی به متقاضیان می شود. همان طور که گفته شد سیستم جامع رتبه دهی به بررسی پروفایل کلیه افراد درخواست کننده خواهد پرداخت و افرادی را که دارای بالاترین رتبه باشند را برای اپلای به منظور کسب مجوز اقامت کانادا دعوت می کند.

چه مدارکی برای سیستم اکسپرس اینتری نیاز خواهید داشت؟

شما در زمان درخواست در سیستم اکسپرس اینتری نیاز به بارگذاری فایل حاوی مدارک خود ندارید. اما به دلیل این که اطلاعات مورد نیاز برای ورود به سیستم در مدارک شما وجود دارد، بهتر است آن ها را در دسترس داشته باشید. این مدارک عبارت هستند از:

 

  • گذرنامه (پاسپورت)
  • نتایج آزمون زبان
  • گزارش وضعیت تحصیلی
  • پیشنهاد کاری از طرف کانادایی
  • نامزدی استانی
  • کد NOC

کد ناک شغلی کانادا در واقع عنوان شغلی است که شما قصد ادامه فعالیت در آن در کانادا را دارید. سیستم NOC نوع کاری را که شما در کانادا بر عهده خواهید گرفت مشخص خواهد کرد.

نکته: با توجه به این که شما 60 روز برای تکمیل اطلاعات خود زمان دارید، بهتر است در این مدت با دقت کامل و مشورت افراد آگاه اطلاعات مورد نیاز را وارد سیستم کنید.

 

مدت زمان انتظار برای پذیرش در سیستم اکسپرس اینتری چقدر است؟

 

مدت زمانی که پروسه اکسپرس اینتری به طول خواهد انجامید بین 4 تا 6 ماه خواهد بود. این زمان به تعداد افرادی که در هر بازه زمانی برای ورود به کانادا در این سیستم ثبت نام می کنند وابسته خواهد بود.

  • مدت زمان قرعه کشی یا انتخاب افراد حائز شرایط به طور معمول هر دو هفته طول خواهد کشید.

در طی این مدت کسانی که بیشترین رتبه را در سیستم CRS (در استخر اکسپرس اینتری) کسب کرده اند، برای اپلای به منظور اقامت در کانادا دعوت خواهند شد.

چه مدارکی برای سیستم اکسپرس اینتری نیاز خواهید داشت؟

هزینه درخواست در سیستم اکسپرس اینتری چقدر است؟

باید بدانید که درخواست اقامت در کانادا با کمی هزینه همراه است. برای همین در زمانی که پروفایل خود را به صورت آنلاین تکمیل می کنید، هزینه های متفاوتی را باید پرداخت کنید. هم چنین پس از دریافت دعوت نامه به منظور اپلای برای اقامت دائم در کانادا نیاز به پرداخت هزینه خواهد بود.

 

به طور معمول هر فرد برای ورود به پروسه اکسپرس اینتری (و نیز دریافت اقامت کانادا) به پولی معادل حدود هزار دلار کانادا (نه دلار آمریکا) نیاز خواهد داشت. باید بدانید که برای این که برای همسر و یا فرزندان خود نیز درخواست اقامت کنید، نیاز به هزینه های جداگانه ای خواهد بود.

برای موفقیت در سیستم اکسپرس اینتری چه نمره ای باید گرفت؟

به طور کلی با توجه به تعداد افراد متقاضی و پروفایل هر یک از آن ها، حداقل نمره مورد نیاز برای قبول شدن در سیستم رتبه دهی CRS متفاوت خواهد بود. برای مثال، بر اساس رتبه بندی هایی که در سال 2019 در بین افراد متقاضی صورت گرفت، در 26 دوره قرعه کشی برای انتخاب افراد واجد شرایط در این سال، حداقل نمره بین 438 تا 475 برای اعطای مجوز اقامت نیاز بود.


شاید با توجه به امتیازدهی هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، کسب بین 400 تا 500 امتیاز زیاد سخت نباشد. برای مثال در صورت موفقیت به کسب نامزدی استانی به راحتی اقامت دائم کانادا را به دست خواهید آورد. علاوه بر این هر فرد با توجه به مهارت ها، میزان تسلط بر زبان، سطح تحصیلات و نیز تجربه کاری خود می تواند نمره مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت کانادا را در این سیستم دریافت کند.


این بدان معنی است که افرادی که دارای مهارت بالا بوده و مسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی باشند، در صورت دارا بودن تحصیلات عالی و تجربه کاری می توانند به طور حتم موفق به دریافت مجوز برای اقامت دائم در کانادا شوند. البته فاکتورهای دیگری هم هستند که می توانند به شما کمک کنند تا موفق به دریافت مجوز مربوطه در این سیستم شوید. ما به این فاکتورها در بخش های قبل اشاره کردیم.

چند بار می توان درخواست اقامت در اکسپرس اینتری داد؟

پروفایلی که شما در اکسپرس اینتری ایجاد خواهید کرد برای مدت یک سال اعتبار خواهد داشت. این بدان معنی است که هر سال تنها یک بار اپلای کردن کافی خواهد بود.

 

در این مدت پروفایل شما هر دو هفته یک بار به طور خودکار وارد قرعه کشی یا فرایند رتبه بندی خواهد شد. در این قرعه کشی ها، تا زمانی که پروفایل شما بتواند در بین سایر پروفایل ها رتبه برتری را کسب کند و موفق به دریافت دعوت نامه شوید منتظر بمانید.

 

اما در صورتی که در مدت این یک سال، در هیچ دوره ای موفق به کسب رتبه های برتر در بین سایر پروفایل ها نشوید، اعتبار پروفایل شما تمام خواهد شد و شما نیاز خواهید داشت تا دوباره پروفایل جدید ایجاد کنید. برای همین به طور کلی محدودیتی برای تعداد دفعاتی که میتوانید ثبت نام کنید وجود نخواهد داشت. اما باید بدانید که در سال بعد به دلیل تغییر در سن شما یا مهارت و تجربه شما، ممکن است امتیاز شما در سیستم اکسپرس اینتری با امتیاز شما در سال جاری متفاوت باشد. برای همین شانس شما برای قبول شدن در سیستم نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

چند بار می توان درخواست اقامت در اکسپرس اینتری داد؟

چه میزان پول یا سرمایه برای دریافت اقامت دائم لازم است؟

شما نیاز دارید تا تاییدیه دارا بودن میزان کافی سرمایه برای اقامت دائم در کانادا را از طریق FSTP و FSWP در زمان اپلای در اختیار داشته باشید. این سرمایه با توجه به میزان افراد خانواده شما متغیر خواهد بود.

  • فرد متقاضی (بسته به تعداد افراد همراه او مانند شریک، همسر و فرزندان) باید در زمان دریافت دعوت نامه یا ویزای اقامت در کانادا سرمایه کافی برای اقامت را اختیار داشته باشد.
 

سرمایه مورد نیاز برای یک نفر در حدود 12 هزار دلار کانادا است که با افزایش تعداد افراد خانواده به طور پلکانی افزایش می یابد.

آیا من برای دریافت اقامت دائم در کانادا نیاز به مشاوره دارم؟

پاسخ کوتاه به این سوال نه است. اما اگر به دنبال پاسخ مناسب تری هستید، باید بدانید که برای هیچ سوالی نمی توان جواب کوتاهی یافت. شما هم شاید بهتر باشد که از مشاوره کارشناسان در این زمینه بهره مند شوید.

 

زیرا که فرایند اپلای برای سفر به یک کشور خارجی می تواند بسیار پیچیده و حتی گمراه کننده باشد. شما نیاز دارید چندین فرم را پر کنید و تاییدیه های لازم را در زمان مقرر ارسال و یا دریافت کنید.

 

در حقیقت بر اساس بررسی هایی که بر روی پرونده افراد متقاضی انجام شده، مشخص شده است که حداقل از هر 4 ویزای اقامت دائم در کانادا، یک ویزا به دلیل تکمیل نادرست فرم ها، عدم تکمیل مدارک در زمان مقرر، و یا ارائه آن توسط موسسه های غیر معتبر با تاخیر روبرو شده و یا به طور کلی در طول پروسه اکسپرس اینتری کنسل شده است.

با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، باید اطمینان حاصل کنید که از مشاوره افراد با تجربه و خبره در این زمینه برخوردار هستید تا بتوانید با کمترین مشکل، موفق به دریافت مجوز اقامت این کشور شوید.

مزایای Entry Express کانادا چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، برنامه اکسپرس اینتری کانادا یکی از روش‌های سریع و مؤثر برای ورود به کانادا است. این روش برای افرادی که می‌خواهند به طور دائم در کانادا زندگی کنند، بسیار عالی و مناسب است. این برنامه از مزایای بسیاری برای مهاجران به کانادا برخوردار بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره می¬کنیم:

• سرعت پردازش: یکی از مزایای اصلی این برنامه سرعت پردازش آن است، به‌طوری‌که اکثر درخواست‌ها ظرف شش تا نه ماه پردازش می‌شوند. این موضوع به افراد اجازه می‌دهد تا در مقایسه با سایر برنامه‌های مهاجرتی سریع تر به کانادا مهاجرت کنند.


• ساده بودن فرایند: فرایند ثبت نام در این برنامه محبوب مهاجرتی بسیار ساده است و تنها چند مرحله را شامل می‌شود که تقریباً تمامی افراد می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند.


• شانس بالا برای صدور ویزای دائمی: از آنجایی که دولت کانادا قصد دارد ظرفیت پذیرش مهاجران را افزایش دهد، افرادی که در این برنامه شرکت می‌کنند قطعاً شانس بالایی برای پذیرفته شدن و اخذ ویزای دائمی کشور کانادا را دارند.


• هزینه کمتر: این برنامه پرطرف‌دار مهاجرتی به طور کلی در مقایسه با سایر گزینه‌های مهاجرت، مانند برنامه‌های تجاری یا سرمایه‌گذاری، هزینه‌های کمتری دارد؛ لذا برای افرادی که به دنبال مهاجرت به کانادا بوده، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.


• انعطاف‌پذیری: این برنامه انعطاف‌پذیری بالایی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا در صورت عدم قبولی در یک دوره، در دوره بعدی نیز شرکت کنید.


• سیستم فدرال مهاجرت: برنامه اکسپرس‌ اینتری کانادا یک سیستم مهاجرتی فدرال است و افراد پذیرفته شده از طریق این برنامه می‌توانند مستقیماً برای دریافت اقامت دائم خود در کشور کانادا درخواست دهند.

مشاغل واجد شرایط در قرعه‌کشی‌های هدف مند Entry Express 2023

همان‌طور که اشاره شد، برنامه Entry Express یکی از پرطرف‌دارترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا است و در این میان مشاغلی وجود دارند که از جمله مشاغل واجد شرایط در قرعه‌کشی‌های هدف‌مند اکسپرس اینتری هستند. درواقع اداره مهاجرت کانادا از کارفرمایان می‌خواهد تا به طور دقیق بازار کار کانادا را مورد بررسی قرار دهند و مشاغل خاصی را که با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند، شناسایی کنند؛ ازاین‌رو مهاجرت همواره تأثیر مثبتی در رفع کمبود نیروی کار در کشور کانادا داشته است.

 

اما بالاترین آمار پذیرش مهاجران از طریق این برنامه طی سال‌های 2019 تا 2021 میلادی اتفاق افتاد و مشاغل مختلفی از طریق این برنامه مهاجرتی توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در ادامه به فهرست مشاغل واجد شرایط Entry Express اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:
• کارمند اداری
• مشاغل خرده فروشی
• مشاغل فنی و مهندسی ریاضی
• حسابدار
• دستیار دندانپزشک
• پلیس قضایی
• مدیر رستوران‌ و خدمات غذایی
• مهندسان کامپیوتر بخش نرم افزار
• برنامه نویسان کامپیوتر
• مشاغل حمل‌ونقل
• مشاغل کشاورزی

مشاغل مرتبط با تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی در نهایت، برای شرکت در قرعه‌کشی‌های این برنامه محبوب باید به شرایط و معیارهای مورد نیاز آن توجه کنید و امتیاز خود را بالا ببرید. پیشنهاد می‌شود برای آگاهی از اطلاعات دقیق‌تر در مورد برنامه قرعه‌کشی هدف‌مند اکسپرس اینتری سال 2023، این موضوع را از منابع رسمی دولت کانادا پیگیری کنید.

مشاغل واجد شرایط در قرعه‌کشی‌های هدف مند Entry Express 2023

جدیدترین تغییرات اکسپرس ‌اینتری کانادا در 2023

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع معتبر، کشور کانادا قصد ایجاد تغییرات مطلوب در برنامه مهاجرتی Entry Express را دارد و می خواهد شرایط متفاوتی را برای متقاضیان به مهاجرت ایجاد کند. مطابق با این نوع تغییرات، متقاضیان تنها بر اساس امتیازات بالا نمی‌توانند دعوت‌نامه مهاجرتی خود را دریافت کنند، بلکه مواردی مانند سابقه شغلی مفید و میزان تسلط آن‌ها بر زبان فرانسه اهمیت زیادی خواهد داشت.

اگر این طرح جدید مورد تأیید قرار بگیرد، قطعاً تعداد افراد پذیرش شونده از طریق این سیستم مهاجرتی افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا از طریق Entry Express هستید، می‌توانید بدون نگرانی در رابطه با امتیازات، به راحتی شانس خود را امتحان کنید.

آمار پذیرش Entry Express در سال‌های اخیر

طبق آمارها تعداد افراد پذیرش‌ شده در این برنامه در سال‌های اخیر حدود 300 نفر بوده است. Entry Express بر اساس چهار عامل اصلی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری و زبان انگلیسی یا فرانسه امتیازدهی می‌کند. افراد دارای امتیازات بالا قادر به شرکت در قرعه‌کشی‌های این برنامه هستند و در صورت برنده شدن، ویزای دائم کانادا را دریافت خواهند کرد، البته در صورتی که تغییرات جدید از سوی دولت کانادا در این برنامه اعمال شود، قطعاً نحوه پذیرش مهاجران با شرایط کنونی متفاوت خواهد بود.


با توجه به رشد پایدار برنامه Entry Express در سال‌های اخیر، انتظار می‌رود تعداد مهاجرانی که از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت می‌کنند، در سال‌های آینده نیز افزایش یابد؛ اما بر اساس نتایج جستجو، آمار پذیرش اکسپرس اینتری در سال‌های اخیر در ایران به راحتی در دسترس نیست و توصیه می‌شود برای دریافت به‌روزترین و دقیق‌ترین اطلاعات در رابطه با این موضوع، با منابع معتبر مشورت کنید یا با مقامات مهاجرت تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با برنامه مهاجرتی پرطرفدار Entry Express و همچنین مزایا و شرایط آن صحبت کردیم. مؤسسه کاربین در زمینه اعزام نیروی کار به کشورهای خارجی فعال است و با تیم اجرایی بسیار قوی خود به فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار در کشورهایی مانند کانادا، آلمان، استرالیا و… کمک شایانی می‌کند.


همان‌طور که گفته شد، اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی است که توسط دولت کانادا برای جذب بهتر افراد علاقه مند به مهاجرت ایجاد شده است تا آنها بتوانند از طریق فرایندی سریع‌ و ساده‌ اقامت این کشور را اخذ کنند. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان و مشاوران متخصص کاربین به وب‌سایت مجموعه ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

برای شرکت در این برنامه ابتدا باید به وب سایت رسمی این برنامه مراجعه کنید. سپس فرم ثبت نام را پر کرده و یک حساب کاربری بسازید. در نهایت، هزینه مشارکت را پرداخت کنید تا در قرعه‌کشی شرکت داده شوید.

افراد با بالاترین امتیاز جزو برندگان قرعه‌کشی‌های هدف‌مند این برنامه هستند و می‌توانند به راحتی ویزای دائم کانادا را دریافت کنند.

افراد با مشاغل مختلف مانند کارآفرینان، متخصصان IT، مهندسان، پزشکان، متخصصان حقوقی و بازرگانی و دیگر موارد می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی