بازار کار IT در کشور کانادا

بازار کار IT در کشور کانادا

یکی از مهمترین عوامل اقتصاد بسیار قدرتمند کانادا صنعت فن آوری این کشور است و با پشت سر گذاشتن دوره های مختلف، به توسعه و پیشرفت خود در این زمینه همچنان ادامه می دهد. از زمان شیوع ویروس کرونا، فناوری در همه جنبه های زندگی و اقتصادی کانادا ادغام شده است. با نزدیک شدن جهان به سمت اقتصاد دیجیتال، شرکتهای مبتنی بر فناوری کانادا برای افزایش درآمد خود، بخش فناوری اطلاعات خود را گسترش داده اند. IT در کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

شرکت های امنیتی در سراسر جهان هزینه های فناوری اطلاعات خود را برای امنیت وب سایت ها و درگاه های پولی و همچنین مدیریت ورود به سیستم بیشتر کرده اند. شرکت ها در کانادا برای محافظت از اطلاعات کارمندان و مشتریان خود و برای تأمین امنیت به متخصصان IT نیاز دارند.

 

به دلایل مختلفی، مصرف کنندگان عادت های جدیدی در خرید پیدا کرده اند، که نیاز تجارت الکترونیکی برای همه مشاغل در هر اندازه را توجیه می کند. راحتی، انتخاب گسترده و پس انداز با تخفیف، خرده فروشان آنلاین را موجب کرده است که رقابت تجارت الکترونیکی خود را، به طور گسترده ای افزایش دهند. اگر در زمینه امنیت داده و تجارت الکترونیکی مهارت دارید، کارفرمایان در بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا منتظر شما است.

 

ما در این مقاله بازار کار IT، مهندسان کامپیوتر و نرم افزار را در کانادا به شما معرفی کرده ایم.

فرم مشاوره رایگان

آی-تی-در-کانادا

نگاهی به بازار کار ای تی در کانادا

امروزه فناوری اطلاعات یا آی تی به یک بخش روبه‌رشد در کانادا بدل شده و زمینه‌ ایجاد اشتغال و نوآوری در این کشور را فراهم کرده است. با وجود چیزی در حدود 37000 شرکت و درآمد 160 میلیارد دلاری در کانادا، انجمن فناوری اطلاعات این کشور (ITAC) به یکی از موتورهای اصلی رشد اقتصاد در کانادا تبدیل شده است. با نگاهی جزئی به آمار استخدام مشاغل مرتبط با حوزه‌ای ای تی در کانادا، می‌توان متوجه شد که این آمار روند روبه‌رشدی را به خودش گرفته است.

 

روند روبه‌رشد مشاغل مرتبط با حوزه IT در بین سال‌های 2015 تا 2023 چیزی بیش از 1.1 درصد بوده که حتی از روند استخدام در کل کشور کانادا نیز بیشتر است. از سوی دیگر همین آمار نشان داده است که بیش از نیمی از کارمندانی که در مشاغل ای تی در کانادا مشغول به کار هستند، دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. ازاین‌رو تحصیل در رشته‌های ای تی می‌تواند زمینه مناسبی را برای اشتغال در کانادا فراهم کند.

 

یکی از عوامل کلیدی که به پیشرفت صنعت ای تی در کانادا کمک می‌کند، مهاجرت استعدادهای برتر در این زمینه است. برنامه‌های مهاجرتی متنوعی که دولت کانادا در اختیار افراد موفق در زمینه ای تی قرار داده است موجب شده تا این صنعت روزبه‌روز توسعه پیدا کند. از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی که باعث رونق بازار کار ای تی در کانادا شده می‌توان به ویزای اکسپرس اینتری کانادا و ویزای نامزدی استانی اشاره کرد که کار را برای مهاجرت افراد متخصص در زمینه ‌ای تی هموار کرده است.

امکان کسب درآمدهای بالا برای متخصصان ای تی در کانادا

توضیحات کامل درباره ویزای کار کانادا را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

مشاغل پر تقاضای فناوری در سال 2023 در کانادا

در سال 2023، جایگاه نخست مشاغل پرتقاضای فناوری کانادا در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار بوده است. مدیران پروژه نیز در مکان دوم قرار دارند. در ادامه نیز تحلیلگر کسب و کار با 3 پله صعود در رتبه 3 قرار گرفته است.

 

با توجه به این که همه گیری کرونا عامل مهمی در بخش فناوری اطلاعات در سال 2023 بوده است، جای تعجب نیست که کارفرمایان به دنبال تحلیلگران و مدیران با تخصص برای کمک به آنها در جهت کنترل بحران هستند. ما همچنین شاهد نقش بیشتر امنیت داده و شبکه سازی هستیم. زیرا شرکت ها به دنبال حفاظت از داده های خود می باشند.

 

اکنون به معرفی مشاغل پر تقاضای بخش IT میپردازیم.

مشاغل پر تقاضای فناوری در سال 2023 در کانادا

توسعه دهنده و یا مهندس نرم افزار در کانادا

جای تعجب نیست که توسعه دهندگان نرم افزار در رتبه نخست پر تقاضا ترین مشاغل IT در کانادا در سال 2023 هستند. از آنجا که کارفرمایان به دنبال ارتقاء نرم افزار و قابلیت های تجارت الکترونیکی خود در پاسخ به همه گیری کرونا می باشند، مهارت های برنامه نویسی بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است. توسعه دهندگانی که تجربه و مهارت خوبی دارند به ویژه در این کشور مورد توجه هستند. در مورد مهارت های برتر توسعه دهندگان در کانادا می توان به جاوا، پایتون و .net اشاره کرد که کارفرمایان بسیاری در کانادا به دنبال این متخصصان می باشند.

آی-تی

مدیر پروژه IT

it

مدیران پروژه های IT در لیست مشاغل برتر IT در کانادا قرار دارند. مدیران پروژه با مهارت های خود زمان و بودجه را با دانش فنی فناوری اطلاعات خود مدریت می کنند. در فضای فناوری، مدیران پروژه هایی که دارای گواهینامهPMP ، PMI  یا Scrum Master می باشند مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

تحلیلگر تجاری IT

تحلیل گران تجاری در بسیاری از شرکت ها در کانادا وظایف بی شماری را دارند. اما تخصص آنها در تجزیه و تحلیل فناوری و نرم افزار می باشد که به ویژه در سال 2023 بسیار مورد تقاضا قرار گرفتنه است. هم اکنون بسیاری از کسب و کارها در کانادا به دنبال تصمیم گیری درست با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل مناسب آنها هستند. از آنجا که کسب و کارها به شدت به IT متکی می باشند، کارفرمایان برای شکل دهی و بهینه سازی سیستم ها و نرم افزارها و کارآمد کردن آنها تا حد امکان به تحلیگران تجاری IT نیاز دارند.

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد ناک شغلی کانادا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

ناک شغلی کانادا چیست؟

تحلیلگر پایگاه داده

داده ها یکی از ملفه های مهم مشاغل در سال 2023 در کانادا هستند. این خبر خوبی برای تحلیل گران داده است. وظیفه آنها در شرکت ها این است که مقدار زیادی از داده های سازمان خود را جمع آوری کنند. از آنجا که کسب و کارها به طور فزاینده ای برای تصمیم گیری به داده ها نیاز دارند انتظار می رود که تقاضا برای تحلیلگران پایگاه داده در کانادا افزایش یابد.

it-job

تحلیلگر تضمین کیفیت

مشاغل تضمین کیفیت یکی از بهترین مشاغل IT در لیست مشاغل پر تقاضا در کانادا میباشند. اگرچه تحلیلگر تضمین کیفیت از سال گذشته در مشاغل بسیار محبوب کانادا چند پله نزول کرده است، اما همچنان نقش مهمی در مشاغلIT دارد. تحلیلگران تضمین کیفیت خطر کاهش کیفیت محصولات کارفرمای خود را کاهش می دهند. به ویژه در همه گیر شدن بیماری کرونا این عامل بسیار مهم است. آنها موجب اطمینان می شوند که نرم افزار بدون اشکال کار می کند و باگی ندارد، کاربرپسند است و مانند یک ماشین روغن کاری شده بسیار روان می باشد.

تحلیلگر و معمار امنیتی

با انبوهی از اطلاعات شخصی که امروزه افراد به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند، جای تعجب نیست که امنیت این داده ها در سال 2023 یکی از جذابترین بحث های روز کانادا باشد. با وجود برخی از نقض های قابل توجه، داده ها در شرکت های بسیار معروف در خطر قرار گرفته اند. مصرف کنندگان اقدامات امنیتی داده های این شرکت ها را زیر نظر دارند. حال در اینجا تحلیل گران امنیتی نقاط ضعف در سیستم کارفرمایان و فرآیندهای جمع آوری داده های خود را پیدا می کنند و نحوه ساخت یک محافظ قوی را می دهند. آنها از داده های مشتری محافظت می کنند.

canada

ما در مطلب جاب آفر کانادا نیز اطلاعات مفیدی آماده‌ کرده‌ایم. آن را هم از دست ندهید.

تحلیلگر سیستم تجاری

تحلیل گران سیستم های تجاری یکی از جدیدترین شغل های فناوری اطلاعات است که در لیست بهترین مشاغل IT برای سال 2023 کانادا نیز قرار گرفته است. اگر این شغل با نقش گسترده تحلیلگر تجاری اشتباه گرفته نشود، تحلیلگران سیستم های تجاری بر ایجاد و اجرای سیستم های خاص برای کارفرمای خود تمرکز دارند. از طرف دیگر، تحلیل گران تجاری به طور گسترده بر روی نیازهای تجاری تمرکز می کنند. کارفرمایان در کانادا به دنبال متخصصانی با تجربه و بینش می باشند تا به آنها کمک کنند تا در همه گیری  بیماری کرونا بتوانند همچنان در حرکت باشند.

مهندس شبکه

مهندس شبکه به تازگی در لیست بهترین مشاغل فناوری اطلاعات در سال 2023 کانادا قرار گرفته است. مهندسان شبکه بر برنامه ریزی و به روزرسانی شبکه IT و کارفرمای خود نظارت دارند. شبکه از اهمیت ویژه ای در شرکت ها و سازمان ها برخوردار است. مهندسان شبکه سرورها و تجهیزات شبکه داخلی و خارجی را مدیریت می کنند و اطمینان حاصل می کنند که همه کارها هم برای کارمندان و هم برای مشتریان به روانی در حال انجام است.

مهندس شبکه

با مطالعه مطلب کار در کانادا اطلاعات کامل‌تری به‌دست خواهید آورد.

میزان درآمد و دستمزد مشاغل ای تی در کانادا در سال 2023

اگر بخواهیم در خصوص بازار کار ای تی در کانادا صحبت کنیم، بدون شک باید اشاره‌ای به میزان درآمد و دستمزد مشاغلی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، داشته باشیم. طبق آمار میانگین حقوق دستمزد در کانادا در حوزه IT چیزی در حدود 81,853 دلار در سال است. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توان متوجه شد که یک متخصص ای تی می‌تواند در کشور کانادا، در یک ساعت معادل 34.85 دلار کسب درآمد کند.

 

از سوی دیگر افرادی که به‌تازگی وارد بازار کار ای تی در کانادا شده‌اند، حقوقی معادل با 49,637 دلار در سال خواهند گرفت. این در حالی است که هم اکنون افرادی در این زمینه با تجربه کاری بالاتر، دستمزدهایی حتی بیش از 100000 دلار در سال دارند؛ به همین دلیل داشتن تجربه کاری بالاتر و مهارت کاری بیشتر، از مهم‌ترین عواملی هستند که بر روی میزان دستمزد متخصصان IT در کانادا تأثیرگذار هستند. همچنین متخصصان ای تی در کانادا در شهرهای مختلف به شرح زیر می‌توانند دستمزد دریافت کنند:

شهر

میزان دستمزد متخصص IT در کانادا در سال

انتاریو

101715 دلار

آلبرتا

97293 دلار

بریتیش کلمبیا

99504 دلار

ساسکاچوان

87711 دلار

مانیتویا

93607 دلار

نوا اسکوشیا

67412 دلار

کبک

100241 دلار

شهر محل سکونت می‌تواند بر روی میزان درآمد متخصصان IT تأثیر بگذارد

حقوق مهندس IT در کانادا در سال 2023

صنعت IT یکی از رقابتی ترین مشاغل در کانادا است. متوسط ​​حقوق و دستمزد سالانه در سال 2023 برای مهندسان IT در کانادا 81853 دلار در سال بوده است که بیش از 5 هزار دلار در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. 10٪ پایین جدول درآمد این افراد در بخش فناوری کمتر از 51،300 دلار در سال است. این در حالی است که 10٪ بالای جدول درآمد بیش از 123،250 دلار در سال دارند. هر دو این اعداد در حالی افزایش می یابند که تقاضا برای نیروهای متخصص فناوری در طول همه گیری کرونا به صورت تصاعدی افزایش داشته است.

it-in-canada

مهارت های فنی مورد نیاز IT برای کار در کانادا

مهارت های فنی it

مهمترین مهارت مورد نیاز کانادا جاوا است. لینوکس و جاوا اسکریپت رتبه های بعدی را در اختیار دارند و موقعیت های سال گذشته خود را نیز حفظ کرده اند. همانطور که انتظار می رفت، بیشترین مهارت تقاضا مربوط به برنامه نویسی است. اگر مهارت کد نویسی شما خوب است، در موقعیت شغلی قوی در بازار کار فناوری کانادا قرار خواهید گرفت.

 

مهمترین مهارت های فنی IT مورد تقاضا در کانادا

  • جاوا
  • لینوکس
  • جاوا اسکریپت
  • SQL
  • پایتون
  • C # / .NET
  • C / C ++
  • فناوری های ابری

گواهینامه های IT مورد تقاضا در سال 2023

گواهینامه های ای تی

گواهینامه مدریت پروژه حرفه ای (PMP) با افزایش همه گیری کرونا، به عنوان پر تقاضا ترین گواهیینامه در کانادا قرار گرفته است. جای تعجب نیست که ببینیم شرکت ها به دنبال متخصصان ماهری هستند که بتوانند پروژه های خود را در سریعترین زمان با کمترین بودجه هدایت کنند. به همین ترتیب،  CSMنیز در لیست 2023 در مکان بعدی قرار گرفته است. امنیت داده نیز از دیگر گواهینامه های بسیار معتبری است، که در شماره بعدی لیست پرتقاضا ترین گواهینامه های IT در کانادا در سال 2023 قرار دارد.

مهمترین گواهینامه های IT مورد تقاضا در کانادا

  • مدیریت حرفه ای پروژه (PMP)
  • متخصص امنیت سیستم های اطلاعاتی  (CISSP)
  • استاد مجاز اسکرام  (CSM)
  • مدیریت امنیت اطلاعات (CISM)
  • متخصص شبکه سیسکو (CCNA)
  • حسابرس سیستم های اطلاعاتی (CISA)
  • مدیریت تضمین اطلاعات  (IAM)
it-interview

بهترین شهرهای کانادا برای مشاغل ای تی

با اینکه کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای متخصصان آی تی است اما بازار کار ای تی در کانادا از یک شهر این کشور تا شهر دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در کشور کانادا شرکت‌های داخلی و بین‌المللی بزرگی در بخش فناوری اطلاعات وجود دارد که موجب شده بازار کار در آن رونق بسیار مناسبی پیدا کند.

این شرکت‌ها استعدادهای برتر از سراسر جهان را برای پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات جمع می‌کنند و موقعیت‌های شغلی زیادی را در اختیار نیروهای خارجی قرار می‌دهند. از بهترین شهرهای کانادا که بازار کار مناسبی در حوزه ‌ای تی دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورنتو

شهر شماره 1 کانادا با بیشترین شرکت در زمینه فناوری و فناوری اطلاعات، بدون شک شهر تورنتو است. امروزه بیش از 228000 کانادا در زمینه فناوری مشغول به کار بوده که بخشی از آن‌ها در خود تورنتو و بخشی دیگر در خارج از این شهر سکونت دارند. در بین سال‌های 2014 تا 2019، این شهر رشد 36.5 درصدی در بخش استعدادهای فناوری اطلاعات را تجربه کرد.

اتاوا

جالب است بدانید که بازار کار ای تی در کانادا و در شهر اتاوا این کشور نیز رونق بسیار مناسبی دارد. تقریباً از هر 10 کارمند در شهر اتاوا، یک نفر در بخش فناوری اطلاعات مشغول به کار بوده که جز یکی از بالاترین میانگین‌ها در کشور کانادا است. در حال حاضر جمعیتی در حدود 76200 نفر در این شهر در موقعیت‌های مرتبط با ای تی مشغول به کار هستند.

ونکوور

در بخش غربی کشور کانادا، شهر ونکوور را می‌توان یکی از پیشروترین شهرها در زمینه فناوری دانست. این شهر با داشتن 75000 کارگر در زمینه فناوری، دارای آینده بسیار درخشانی است. از بزرگ‌ترین شرکت‌های موجود در شهر ونکوور می‌توان به شرکت مایکروسافت، آمازون و اپل اشاره کرد. دیگر شهرهای کشور کانادا که بازار کار بسیار مناسبی در حوزه ‌ای تی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند می‌توان موارد زیر را نام برد:


• واترلو
• مونترال
• همیلتون
• اوشاوا
• ادمونتون
• کبک

انتظار می‌رود که بازار کار ای تی در کانادا روند صعودی داشته باشد

نگاهی به بازار کار ای تی در کانادا در 10 سال آینده

با نگاهی به آمار موجود می‌توان متوجه شد که شرایط کار برای افرادی که در زمینه‌های ای تی در کانادا فعالیت می‌کنند، مناسب است. انتظار می‌رود تا در 10 سال آینده فرصت‌های شغلی جدید در حوزه فناوری اطلاعات در کشور کانادا به بیش از 18300 نفر برسد. این در حالی است که محققین تخمین زده‌اند که تعداد افراد جویای کار جدید در این کشور، چیزی در حدود 18500 نفر خواهند بود.

 

با نگاهی ساده به این آمار می‌توان متوجه شد که تعادل بسیار مناسبی بین مشاغل به وجود آمده در حوزه ‌ای تی در کانادا و در 10 سال آینده و نیروهای جدید وجود خواهد داشت. همچنین تخمین زده می‌شود که در سال‌های آینده اکثر موقعیت‌های شغلی در زمینه ‌ای تی ناشی از رشد و توسعه اشتغال و بازنشستگی باشد. دانشمندان انتظار دارند تا موقعیت‌های شغلی که در اثر بازنشستگی نیروی کار در کانادا رخ می‌دهد، حدود 49 درصد از کل فرصت‌های شغلی در این زمینه را به خودش اختصاص دهد.

 

از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که رشد اشتغال بازار کار ای تی در کانادا، بیشتر از میانگین باشد. دلیل این امر نیز پیشرفت روزافزون تکنولوژی و تغییرات بسیار زیادی است که برای این حوزه در 10 سال آینده رخ خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود که اکثر متقاضیان جویای کار در این کشور را تحصیل‌کردگان و مهاجرین به خودشان اختصاص دهند. دلیل این امر نیز آن است که مهارت‌های موردنیاز برای پرکردن موقعیت‌های شغلی در این حوزه جهانی بوده و منحصر به بازار کار در کانادا نیست.

سخن پایانی

کانادا در بحث فناوری اطلاعات یکی از پیشتازان این علم می باشد و شرکت و موسسات بی شماری در زمنیه IT در این کشور فعالیت دارند. از این رو رشته IT یکی از محبوبترین مشاغل در کانادا برای مهاجرت در سراسر جهان است. تمام کسانی که در زمنیه فناوری اطلاعات تبحر و تجربه کاری داشته باشند می توانند خیلی سریع از کارفرمایان در کانادا دعوتنامه کاری را دریافت کنند. حقوق کارمندان در بخش فناوری اطلاعات بسیار بالا است و شاغلان در این بخش در کانادا زندگی بسیار خوبی را دارند. رشته های IT در کانادا بسیار مورد تقاضا هستند و معمولا بی کاری در بین مهندسان فناوری اطلاعات نزدیک به صفر می باشد.

سوالات متداول

  • شرکت Dormakaba Group یکی از سه شرکت برتر در جهان برای حل مسائل امنیتی است. این شرکت همچنین ارائه دهنده محصولات امنیتی نیز می باشد.

    1. 1101 شغل فناوری اطلاعات در کانادا در حال حاظر موجود است. دسته های شغلی برنامه نویسی، توسعه نرم افزار (345) طراحی (173) تحلیلگر داده (156) و مدیریت پروژه (113) از پر تقاضا ترین مشاغل در کانادا در بحث آی تی می باشند.

  • تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات در کانادا در حال افزایش است. همانطور که بیشتر مشاغل دیجیتالی می شوند و اعتماد جامعه به فناوری عمیق تر می گردد، توسعه دهندگان فناوری، تحلیلگران و متخصصان IT بخشی مهمی در هر شرکت و سازمانی را در کانادا تشکیل می دهند.

  • چشم انداز شغلی مشاغل فناوری اطلاعات در کانادا بسیار روشن است. اشتغال متخصصان رایانه و فناوری اطلاعات تا سال 2026 به نظر می آید با 13٪ افزایش روبرو شود.

  • فناوری اطلاعات در کانادا بسیار محبوب است. از مهمترین فرصت های شغلی در کانادا می توان به توسعه دهنده برنامه، طراح برنامه، مدیر حسابرس IT و حسابرس ارشد IT اشاره کرد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

سلام رضا عزیز وقتتون بخیر
برای سیتیزن شدن عموما بین 3 الی 5 سال طول میکشه.

شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  سیمین
1 ماه قبل

سلام سیمین عزیز وقتتون بخیر
بله شما در مهاجرت کاری به کانادا میتونید همراهان درجه یک خودتون رو هم با خود به کانادا ببرید.

رضا
رضا
1 ماه قبل

درود بعد از مهاجرت کاری به کانادا چقدر طول میکشه که سیتیزن شیم ؟؟

سیمین
سیمین
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید، من 4 ساله که تو حوزه آی تی کار کردم و مدرک کارشناسی دارم، بعد ار مهاجرت کاری به کانادا میشه فرزندم رو هم همرام ببرم؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  mahsa momeni
2 سال قبل

سلام پیشنهاد میکنم مقاله نرخ مالیات در کانادا رو مطالعه کنید
https://karbinco.com/%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%a7/

mahsa momeni
mahsa momeni
2 سال قبل

سلام. مالیات مهندسان it در کانادا چقدر هستش؟

کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  آقای صادقی
2 سال قبل

سلام . بازار کار ای تی در اکثر کشورها استقبال میشه به شرط داشتن رزومه ی خیلی خوب

آقای صادقی
آقای صادقی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید…بازار کار IT در کشور کانادا بهتر از کشورهای اروپایی هستش؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی