بهترین کشور ها برای کار جوشکاری

بهترین کشورها برای کار جوشکاری

جوشکاری یکی از کارهای فنی است که افرادی که دارای مهارت کامل، دقت و ظرافت در این شغل می باشند، می توانند با استفاده از این مهارت ویزای کار بسیاری از کشورها را دریافت کنند. از این رو با توجه به افزایش میزان تقاضای مهاجرت کاری با استفاده از مهارت جوشکاری، موسسه کاریابی بین المللی کاربین قصد دارد بهترین کشورها برای کار جوشکاری را به شما معرفی کند تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد کشوری که به آن تحت عنوان یک جوشکار ماهر مهاجرت کاری می کنید، بگیرید.

فرم مشاوره رایگان

آنچه در این مطلب می خوانید

بهترین کشورها برای کار جوشکاری کدامند؟

1. اتریش

اتریش یکی از بهترین کشورها برای کار جوشکاری است که به دنبال جوشکارانی حرفه ای، با دقت و ظرافت می گردد زیرا معتقد است که هیچ تکنولوژی نمی تواند جایگزین مهارتی که یک جوشکار دارد، شود. البته ناگفته نماند که در چند سال اخیر با توجه به بهبود وضع اقتصادی این کشور و همچنین پیشرفت چشم گیر اتریش در صنایع فولاد و فلز، شغل هایی چون جوشکاری با وضعیت بهترین در این کشور رو برو شده اند.

اگر شما به عنوان یک جوشکار به اتریش مهاجرت کنید، می توانید در شاخه های مختلفی از جمله صنایع ساخت و ساز، خودرو سازی، ساخت کشتی، تعمیر یا ساخت خطوط لوله و… ، حدود 40 ساعت در هفته به کار بپردازید و دستمزد خوبی دریافت کنید. این دستمزد با توجه به هزینه های زندگی در این کشور، این امکان را برای شما فراهم می کند تا زندگی مناسبی را در کشور اتریش تجربه کنید.

درآمد یک جوشکار در اتریش:

میانگین درآمد یک جوشکار در هر ساعت

22 دلار

میانگین درآمد یک جوشکار در هر سال

45,275 دلار

 

لازم بدانید که در کشور اتریش، درآمد یک جوشکار با توجه به درجه سختی کار افزایش پیدا می کند و همچنین اگر به مهارت هایی چون کار با دستگاه های برش نیمه اتوماتیک، برش شعله ای، جوشکاری اتوماتیک، جوشکاری نیمه دستی و دستی و همچنین تجهیزات برش چوب، تسلط داشته باشید می توانید فرصت های شغلی بهتری با درآمدی بیشتر به دست آورید. البته اگر مدارکی داشته باشید که نشان بدهد شما در این حوزه حداقل 5 سال یا بیش از 5 سال سابقه کاری دارید، شانس یافتن شغل بهتر را برای شما تا چندین برابر افزایش می دهد.

برای مهاجرت به اتریش به عنوان یک جوشکار حداقل مدرک دیپلم کافی است، اما با این حال پیشنهاد کاربین به شما این است که قبل از مهاجرت به هر کشوری از جمله اتریش، در مورد قوانین کار در آن کشور اطلاعات لازم را به دست آورید.

2. هلند

هلند از جمله کشورهایی که وضعیت کار جوشکاری در آن خوب است، اما قبل از مهاجرت به هلند لازم است که شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و سپس نسبت به اخذ ویزای کار هلند اقدام فرمایید. البته یافتن کار قبل از مهاجرت به این کشور بایدی نیست اما بهتر است که این کار انجام شود چون در صورت نداشتن دعوت نامه شعلی به این کشور، روند مهاجرت به هلند کمی پیچیده و سخت می شود.

 

این کشور به نسبت اتریش، از تنوع شغلی کمتری در حوزه جوشکاری برخوردار است. اکثر جوشکارها در هلند با اتصال مواد آلمینیومی و فولادی به یکدیگر برای خود کاری دست و پا می کنند و یا به تعمیر قطعات در موقعیت های شغلی مختلف می پردازند. داشتن تجربه کاری برای مهاجرت به این کشور می تواند برای شما مفید واقع شود اما حتی اگر تجربه کاری نیز نداشتید می توانید با گذراندن دوره های کارآموزی تعیین شده در این کشور، به هر حال کار خود را شروع کنید.

 

توجه داشته باشید که برای کشور هلند داشتن توجه و مهارت کافی برای انجام محاسبات و اندازه گیری، برای یک جوشکار بسیار مهم است، از این رو بهتر است سعی کنید قبل از مهاجرت به این کشور، روی مهارت ریاضی و دقت خود به خوبی کار کنید.

 

البته علاوه بر این دو مهارت، دارا بودن مهارت های زیر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

 
  • تسلط به تکنیک های مناسب جوشکاری برای طراحی، برش و اتصال دائمی فلزات به یک دیگر
  • تسلط به نحوه صحیح انجام دادن عملیات حرارتی بعد از کار جوشکاری
  • توانایی انجام دادن کار جوشکاری قوس و ترمیم قطعات
  • توانایی استفاده از گاز، تنگستن، برق MIG و TIG و سایر فناوری های مشعل
  • توانایی کار در شرایط و محیط های گوناگون
  • توانایی ترمیم سازه با استفاده از برچیدن، تغییر شکل و یا تجدید ساختار قطعات با استفاده از مشعل ها و دستگیره های برش
  • آشنایی ابتدایی یا کامل با ترمزها، قیچی ها و سایر ماشین های شکل گیری
  • و….
 

اگر فکر می کنید، هلند بهترین کشور برای کار جوشکاری در مورد شما است، لازم بدانید که صدور ویزا برای متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور ممکن حدود 2 تا 9 ماه طول بکشد اما شما می توانید پس از 5 سال زندگی و کار طبق شرایطی با پرداخت مالیات اقامت دائم و تابعیت هلند را دریافت کنید.

3. آلمان

آلمان می تواند یکی از بهترین کشورها برای کار جوشکاری باشد چرا که این کشور از کارخانه های فعال و بسیار زیادی برخوردار است که به دنبال نیرو متخصص جوشکاری هستند و علاوه بر این، آلمان اقتصاد قدرتمندی دارد و از این رو این فرصت را به شما می دهد تا زندگی خوبی را برای خود در این کشور بسازید.

 

اصولا افرادی که خواهان مهاجرت به آلمان از طریق کار هستند، می توانند به سه طریق به این کشور مهاجرت کنند، که شما می توانید برای آشنایی با این سه راه، با شماره ما که در بالای صفحه مشاهده می کنید تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما اطلاعات لازم در این خصوص را به اطلاع شما برسانند یا می توانید مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه فرمایید.

 

اگر قصد مهاجرت به این کشور را به عنوان یک جوشکار دارید، باید این را بدانید که آلمان کشوری صنعتی است و برای همین موفقیت شما در این کشور با توجه به رقیبانی که برای شما وجود دارد، در داشتن تجربه کاری و مهارت های بالا می باشد.

 

آلمان فرصت های شغلی بی شماری در رابطه با کار جوشکاری دارد اما بهترین آن ها نصیب جوشکارانی می شود که حداقل 1 سال سابقه کاری دارند، به ساخت قطعات تسلط کافی دارند و حتی تجربی در رابطه با این موضوع دارند، با تجهیزات جوشکاری و لوازم جانبی آن به طور کامل آشنا هستند، دارای مدرک تحصیلی فنی و حرفه ای می باشند و همچنین به زبان آلمانی مسلط هستند.

 

توجه داشته باشید که در سال های اخیر تقاضای مهاجرت به آلمان برای کار، به ویژه از سوی ایرانیان به این کشور، بسیار بالا بوده است و برای همین تسلط به زبان آلمانی مهم ترین نکته برای جذب فرصت های شغلی بهتر می باشد.

 

درآمد یک جوشکار در آلمان:

جوشکاری با 0 تا 2 سال سابقه کار

1187 یورو در ماه

جوشکاری با 2 تا 5 سال سابقه کار

1628 یورو در ماه

جوشکاری با 5 تا 10 سال سابقه کار

 2054 یورو در ماه

جوشکاری با 10 تا 15 سال سابقه کار

2480 یورو در ماه

جوشکاری با 15 تا 20 سال سابقه کار

2906 یورو در ماه

جوشکاری با بیش از 20 سال سابقه کار

3603 یورو در ماه

افرادی که متقاضی کار جوشکاری در آلمان هستند، اگر به شهرهای زیر نیز مهاجرت کنند، فرصت های شغلی بهتری را می توانند به دست آورند:

 

برلین ،مونیخ، کلن، هامبورگ، اسن، آخن، مانهایم، کارلسروهه، نورنبرگ، درسدن، هانوفر، دوسلدورف، فرانکفورت، دورتموند، برمن و ….

4. کانادا

کار جوشکاری در کانادا، از جمله شغل هایی است که درآمد خوبی دارد و حتی کارفرمایان کانادایی از متخصصان این حرفه به خوبی استقبال می کنند. طیف وسیعی از فرصت های شعلی برای کار جوشکاری در کانادا وجود دارد که اکثر آن ها مربوط به کار در کارخانه های تولید هواپیما، ساخت ماشین آلات سنگین، تولید کشتی و سایر محصولات فلزی می شود.

 

اگر به مهارت های زیر تسلط داشته باشید می توانید بهترین فرصت های شغلی جوشکاری را به همراه درآمد بسیار خوبی به دست آورید:

  • با تجهیزات جوشکاری دستی یا نیمه اتوماتیک، تجهیزات برش شعله دستی یا نیمه اتوماتیک و… آشنا باشید.
  • به لحیم کاری تسلط کافی داشته باشید.
  • توانایی تعمیر یا ترمیم محصولات فلزی را داشته باشید.
  • به فرآیند هایی چون فرآیندی مانند جوشکاری قوس تنگستن(GTAW) ، جوش قوس فلزی گاز(GMAW)، جوشکاری قوس با شار(FCAW)، جوشکاری قوس پلاسما(PAW) ، فلز محافظ جوش قوس الکتریکی (SMAW) جوش اکسی استیلن (OAW) جوش مقاومت و جوش قوس غوطه ور (SAW)و … تسلط های لازم را داشته باشید.
  • بتوانید دستگاه های شکل دهی فلزی مانند ترمزها، قیچی ها و سایر دستگاه های صاف کردن و خمش فلز را کنترل کنید.
  • در انواع خاصی از جوشکاری مانند ساخت سفارشی، ساخت کشتی و تعمیر، جوشکاری دقیق قطعات فضایی، جوشکاری مخازن تحت فشار، جوشکاری خط لوله، جوشکاری ساختاری سازه یا جوشکاری ماشین آلات و تجهیزات مهارت لازم را داشته باشید.
  • و …
 
 

درآمد یک جوشکار در کانادا:

میانگین درآمد یک جوشکار در کلگری و آلبرتا در هر ساعت

34/37 دلار

میانگین درآمد یک جوشکار در مونترال و کبک در هر ساعت

20 دلار

درآمد یک جوشکار در سال

حدود 40000 دلار تا 70000 دلار

درآمد یک جوشکار لوله کشی صنعتی در سال

48,750 دلار تا 80,595 دلار

درآمد یک جوشکار زیر آب در سال

54750 دلار تا 300000 دلار

تکنسین جوش رباتیک

43496.52 دلار

درآمد یک جوشکار تجهیزات هوافضا در سال

30000 دلار تا 60000 دلار

درآمد یک جوشکار تجهیزات نظامی در سال

کمتر از 160000 دلار

 

بهترین کشورها برای کار جوشکاری

شما می توانید با توجه به شرایطی که در حال حاضر دارید، فرم ارزیابی و مشاوره موسسه کاریابی بین المللی کاربین را تکمیل نمایید تا از بهترین کشورها برای مهاجرت و کار در زمینه جوشکاری متناسب با شرایط خود، مطلع شوید.

توضیحات کامل درباره شرایط دریافت ویزای کار در آلمان با مدرک فنی و حرفه ای را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

سوالات متداول

اتریش هلند آلمان کانادا

مهارت مورد نیاز
ساعت کاری
درآمد ساعتی
درآمد سالانه

فرم مشاوره رو پرکنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه

فرم مشاوره

برای مشاوره رایگان کلیک کنید

فرم مشاوره

برای مشاوره رایگان کلیک کنید
ادامه
مشاوره رایگان

نظرات کاربران

guest
72 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق میرخانی
شقایق میرخانی
پاسخ به  Masoud
7 روز قبل

سلام Masoud عزیز وقتتون بخیر
شما برای هردو کشور این شانس رو دارید که برای کار اقدام کنید اما باید شرایط سنی و تحصیلیتون بررسی بشه

Masoud
Masoud
26 روز قبل

سلام،من همه ی مهارت های جوش تیگ میگ،اکترود دستی پلاسما الآنم ی شرکت ماشین آلات صنعتی کار میکنم دیپلم فنی صنایع فلزی دارم دانشگاه متالورژی جوش می‌خوندم ک نشد ادامه بدم مدرک بین المللی جوش تیگ و مدرک بین المللی سردخانه فریونی دارم حداقل سابقه کاری 5,سال حرفه‌ای متاهلم بچه دارم میخواستم ببینم واسه کانادا یا آلمان چجوری میشه اقدام کرد

1 6 7 8
بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی