شرایط و هزینه های زندگی در کانادا

شرایط و هزینه های زندگی در کانادا

شرایط و هزینه های زندگی در کانادا موضوعی است که در این مقاله توضیح خواهیم داد. اگر شما هم کانادا را برای زندگی انتخاب کرده اید این مقاله را حتما بخوانید.

 

کشوری در شمال آمریکا و دومین کشور وسیع جهان با نزدیک به ده میلیون کیلومتر مربع مساحت و البته جمعیتی کم و در حدود 39,8 میلیون نفر. جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، ثبات اقتصادی و مالی و رشد علمی، کانادا را به کشوری مهاجرپذیر در جهان تبدیل کرده است. دارا بودن مرز طولانی با ایالات متحده آمریکا و سکونت بیش از 90 درصد جمعیت کانادا در فاصله 150 کیلومتری مرز با این کشور، مراودات سیاسی و فرهنگی دو کشور را بیش از هر جامعه دیگری به هم وابسته و نزدیک کرده است. همچنین شهروندان کانادا، بدون ویزا اجازه سکونت به مدت 66 ماه (5 سال و نیم) در خاک ایالات متحده آمریکا را دارند.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فرهنگ، جغرافیا و تاریخ کشور کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین جوامع جهان شناخته می‌شود. شهرهای مختلف و بزرگ این کشور مانند اتاوا، تورنتو، مونترال، ونکوور، کلگری، ادمونتون، همیلتون و… دارای جمعیتی متشکل از زبان‌ها و نژادهای مختلف بوده و شهر تورنتو به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر این کشور یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تفاوت فرهنگی، زبانی و نژادی است.

 

زبان‌های رسمی این کشور انگلیسی و فرانسه است چرا که حدود 7 میلیون نفر از جمعیت این کشور به زبان فرانسه تکلم می‌کنند. نژاد مردم این کشور بیشتر متشکل از نژادهای اروپایی مانند ایرلندی، روس، آلمانی و… است و همچنین مهاجران آسیایی و آفریقایی زیادی نیز در استان‌های مختلف این کشور زندگی می‌کنند. تاریخ استقلال این کشور از پادشاهی بریتانیا در سال 1867 صورت گرفته و این کشور دارای 10 استان و 3 منطقه است. بخش‌های جنوب شرقی این کشور مانند استانهای انتاریو و کبک دارای زمستانها سرد و تابستانهای معتدل اند، و سواحل شرقی و غربی این کشور و شهرهایی مانند سِینت جیمز و ونکوور دارای آب و هوای معتدل هستند.

شهرهای کانادا

هزینه‌های زندگی در کانادا چقدر است؟

به طور میانگین، هزینه‌های زندگی در کانادا به همراه اجاره منزل حدود 3,397 دلار کانادا (2523.8 دلار آمریکا) در ماه است. همچنین اگر اجاره منزل را از هزینه‌های مجموع ماهیانه کسر کنید حدود 1,341.6 دلار کانادا برای یک زندگی معمولی کافی خواهد بود.

living-cost-in-canada

مشاغل پردرآمد کانادا

وقتی صحبت از مشاغل پردرآمد می‌شود، مشاغلی نظیر پزشک، جراح، دندانپزشک، داروساز و چشم پزشکی به ذهن می‌آید، ولی در کانادا پردرآمدترین مشاغل کمی با این ذهنیت تفاوت دارند. در این کشور مشاغل خدماتی و البته مالی چشم‌انداز بهتری از آینده‌تان به شما می‌دهند. مشاغلی مانند:

  • مراقبت‌های عمومی (سلامت، بهداشت و …)
  • خدمات انسانی (بیمه و …)
  • کسب و کار و امور مالی
  • توریسم و سفر
  • صنعت و تکنولوژی
  • آموزش
  • بازرگانی حرفه‌ای و… .
 

همچنین مشاغلی که رسما از طرف دولت‌های استانی کانادا به عنوان بیشترین مشاغل مورد نیاز این کشور تعیین شده اند عبارت اند از:

  • پرستاران تایید شده (دارای مدرک عملی)
  • انواع راننده
  • مشاور مدیریت کسب و کار
  • جوشکار و فلزکار
  • دستیار فیزیوتراپی
  • مهندس نرم‌افزار یا طرح نرم‌افزار و… .
 

پیشنهاد می کنم در این زمینه حتماً مقاله بهترین شغل ها در کانادا را هم مطالعه کنید.

بیشترین مشاغل مورد نیاز کانادا
فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
shahssa
shahssa
پاسخ به  محسن
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
یازار کار مناسبی در کشور کانادا دارد ولی باید امتیاز شما ارزیابی شود .

محسن
محسن
3 سال قبل

کار فنی.مکانیک خودرو

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی