معرفی استان های کانادا

معرفی استان های کانادا

معرفی استان های کانادا، شرایط و هزینه های زندگی در آن ها را به طور کامل در این مقاله توضیح داده ایم. شما می توانید سوالات خود را در این باره در انتهای مقاله بپرسید. با ما همراه باشید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است.

آنچه در این مقاله میخوانید:

زندگی در استان های مختلف کانادا

در یک نگاه کلی و بر اساس نظرسنجی ها از مهاجران ایرانی تا به امروز می توان گفت در تمام بخش های کانادا، شرایط استانداردی برای زندگی شهروندان فراهم است و هرجایی از کانادا که مستقر شوید به طور کلی از شرایط تان رضایت خواهید داشت. حال شما با توجه به اولویت هایتان می توانید ایالت و شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای جستجوی کار و اقامت کانادا اقدام کنید.

معرفی ایالت های کانادا

ایالت اونتاریو

اونتاریو یکی از چهار استان اصلی کاناداست و از لحاظ جمعیتی و اقتصادی یکی از بزرگ ترین استان های کانادا به شمار می رود. مرکز انتاریو شهر تورنتو است و شهر اوتاوا پایتخت کانادا نیز در این استان می باشد. مشهورترین شهرهای انتاریو؛ تورنتو، اوتاوا، همیلتون، کینچر، واترلون، لندن، وینزور و کینگستون هستند.

 

جالب است بدانید بیش از 70.000 نفر از ساکنان استان اونتاریو ایرانی تبار هستند و عمدتا در شهر تورنتو سکونت دارند. از آنجایی که اونتاریو قطب اقتصادی کانادا محسوب می شود، صنایع قدرتمند و مشاغل متنوع و زیادی بخصوص در تورنتو و دیگر شهرهای آن در حال رشد هستند. با انتخاب این استان به عنوان مقصد، اطمینان خواهید داشت که بسترهای لازم برای پیشرفت شغلی شما در رشته ی تخصصی تان وجود خواهد داشت.

 

به طور میانگین سطح درامد مردمی که در اونتاریو زندگی می کنند نسبت به سایر استان ها بیشتر است. البته باید در نظر داشت که هزینه ی زندگی به خصوص هزینه ی مسکن، به نسبت در این استان بالاتر است. پیشنهاد می کنم برای این که در این زمینه بیشتر بدانید حتماً مقاله شرایط و هزینه های زندگی در کانادا را هم مطالعه کنید.

 

اگر درآمد متوسط در انتاریو را 63,369 دلار کانادا در سال در نظر بگیریم، این مبلغ دومین درآمد بالا در میان استان های کانادا به حساب می آید. همچنین شاغلین در انتاریو با حقوق دریافتی 13 دلار برای هر ساعت کار، دومین نرخ پایه حقوق در کشور کانادا را دارند. نرخ مالیات نیز در این استان 17.41 درصد می باشد که پنجمین رتبه از این نظر را در کشور دارد. قابل ذکر است با وجود اینکه هزینه های زندگی در انتاریو نسبت به سایر مناطق کانادا بیشتر است، این اطمینان را داشته باشید که بالا بودن سطح درآمدها در این استان امکان داشتن یک زندگی با استانداردهای بالا را برای شما فراهم می کند.

ایالت ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در شمال غرب کاناداست و مرکز آن شهر رجاینا است. بزرگترین شهر این استان، ساسکاتون معروف به شهر علمی کانادا است . ممکن است برایتان جالب باشد که مهاجرپذیری یکی از مهمترین عوامل رشد این استان بوده است و سسکچوان در هر سال حدود 5000 مهاجر را می پذیرد. یکی از روشهای ورود مهاجر به این استان، برنامه انتخابی استانی یا (PNP) است.

 

متوسط درآمد در استان ساسکاچوان 77,837 دلار (بعد از کسر مالیات) در سال و حداقل دستمزد ساعتی 8.60 دلار می باشد. پایین ترین نرخ مسکن و همچنین کمترین نرخ مالیات بر درآمد کانادا متعلق به استان ساسکاچوان می باشد. با توجه به این شرایط این استان مقصد بسیار مناسبی برای گروه بزرگی از مهاجرانی است که برای شروع زندگی در کشور کانادا به دنبال حداقل هزینه ها هستند. از آنجایی که دولت کانادا برای جذب مهاجرین از یک سیستم فدرال پیروی می کند، ایالت ساسکاچوان مجلس انتخابی دموکراتیک انتخابی خود را دارد.

شهرهای اصلی استان ساسکاچوان

رجاینا:

مرکز شهر استان ساسکاچوان می باشد. رجاینا با توجه به هزینه های پایین زندگی و شرایط خوب معیشت و مسکن گزینه مناسبی برای مهاجرت است و همین مزایا باعث مهاجرت ملیت های مختلف به این شهر شده است. این شهر زیبا به خاطر وجود فرهنگ های مختلف و تنوع فرهنگی “پایتخت فرهنگی کانادا” نامیده شده است.

 

ساسکاتون:

بزرگترین شهر استان است. اقتصاد این شهر هم اکنون رو به رشد است و مهم ترین بخش آن کشاورزی و نیز معدن است.

ایالت آلبرتا

آلبرتا، یکی از استان های معروف کشور کانادا و مرکز آن شهرادمونتون است. هم چنین دو شهر کلگری و بنف هم از نقاط دیدینی این استان هستند. بیشترین تنوع قومی و همچنین مذهبی در کشور کانادا متعلق به آلبرتا است. در مقوله ی اقتصاد هم بد نیست بدانید آلبرتا را به عنوان استان نفت خیز کانادا می شناسند.

 

نرخ بیکاری در این استان بسیار پایین است و بالاترین نرخ متوسط درآمد در کشور کانادا که در حدود 75,732 دلار در سال است را به خود اختصاص داده است. همچنین کمترین میزان مالیات بر درآمد با توجه به سطح درآمد خانوارها متعلق به استان آلبرتا می باشد.

 

این استان در نزدیکی رشته کوه‌های راکی کانادا قرار گرفته است و یکی از دلایل اصلی شهرت آن نیز این است که یکی از مقاصد اصلی اسکی و پیاده‌روی در کشور کانادا به شمار می‌آید. برخی از مهم‌ترین شهرهای کانادا مانند کلگری و بنف نیز در این استان واقع شده‌اند. این استان به جشنواره‌های مردمی که در شهرهای مختلف آن برگزار می‌شود معروف است و از جمله صنایع فعال در آن نیز می‌توان به نفت خام کانادا و ماسه‌های نفتی در این استان اشاره کرد.

ایالت مانیتوبا کانادا

ایالت مانیتوبا

ایالت مانیتوبا شرقی‌ترین استان دشتی در کشور کانادا است که مانند ایالت ساسکاچوان اکثریت جمعیت در مناطق جنوبی این استان زندگی می‌کنند. شمال این استان شامل صخره‌های شیلد کانادا است که بیشتر نزدیک به مناطق قطبی بود و آب‌وهوای آن نیز بسیار سرد است. به همین علت نیز این منطقه از کشور کانادا تقریبا خالی از سکنه است. بیش از 6 هزار سال است که این استان محل زندگی بومیان کشور کانادا بوده و با مراجعه به این استان می‌توانید با فرهنگ اصیل مردم کشور کانادا آشنا شوید.


از جمله شهرهای کانادا که در این استان قرار دارند می‌توان به وینیپگ (مرکز استان) و چرچیل اشاره کرد که دو مورد از معروف‌ترین شهرهای کشور کانادا نیز به شمار می‌آیند. بیشترین دلیل معروف بودن این استان وجود خرس‌های قطبی در این استان است. از طرف دیگر دو جشنواره بسیار معروف نیز در این استان هرساله برگزار می‌شود که به ترتیب جشنواره زمستانی و جشنواره غذا و فرهنگ نام دارند. نباید فراموش کنید که شهر چرچیل یکی از سه مکان برتر برای رصد شفق قطبی نیز شناخته می‌شود.

ایالت انتاریو کانادا

ایالت انتاریو کانادا و شهرهای آن

انتاریو پرجمعیت‌ترین ایالت و استان کشور کانادا شناخته می‌شود که پایتخت فدرال اتاوا و پایتخت مالی غیررسمی تورنتو نیز در همین استان و ایالت قرار دارد. بیشتر مردمی که در این استان زندگی می‌کنند در بخش‌های جنوبی آن و نزدیک به شهر تورنتو قرار دارند. از طرف دیگر در بخش‌های جنوبی این استان و در نزدیکی آن شهرهای اتاوا، آبشار نیاگارا و … نیز وجود دارند که بدون شک باعث می‌شوند که این بخش‌ها جذابیت بیشتری برای زندگی و اقامت داشته باشند.


از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در این استان وجود دارد می‌توان به پارک آلگونکوین، منطقه شراب نیاگارا، مسیر بروس ( که قدیمی‌ترین و طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی عمومی در کل کانادا شناخته می‌شود) و البته جنگل‌ها و دریاچه‌های بسیار جذاب و زیبای این استان اشاره کرد. برج ملی کانادا یا همان CN Tower در همین استان واقع شده است که یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های مهندسی در سراسر دنیا به شمار می‌آید. در این استان صنایع و کسب‌وکارهای بسیار زیادی نیز فعالیت دارند.

ایالت نیو برانزویک

ایالت نیوبرانزویک کانادا

یکی دیگر از ایالات کشور کانادا که باید با آن آشنا شوید ایالت نیوبرانزویک است که یکی از سه استان دریایی این کشور به شمار می‌آید. این استان از یک سمت به دریا راه دارد و سواحل شرقی آن معمولا جذابیت‌های گردشگری زیادی دارند. این استان دقیقا در زیر استان کبک قرار گرفته است و با ایالت مین در ایالات متحده آمریکا هم مرز است. سنت جان یکی از معروف‌ترین شهرهای کانادا است که در این استان قرار گرفته است. از جمله جاذبه‌های گردشگری بسیار مهمی که در این استان قرار دارند می‌توان به خلیج فاندی، رشته کوه آپالاچی، یک خط ساحلی خوش منظره و جذاب و … اشاره کرد.

ایالت کبک

یکی از زیباترین استان های کاناداست. مرکز آن شهر کبک و بزرگترین شهر آن مونترال است. وجه تمایز این استان آن است که کبک، تنها ایالت کانادا است که زبان رسمی مردم آن فرانسوی می باشد.

 

شما به عنوان یک متقاضی سفر به کانادا باید بدانید استان کبک، برای جذب نیروی کار متخصص سیستم و قوانین جداگانه ای از سایر استان ها برای خود دارد. برای مهاجرت به کانادا به عنوان نیروی کار ماهر منتخب کبک، دو مرحله پیش رو دارید:

 

  • درخواست گواهی انتخاب برای مهاجرت به کبک (CSQ) را در سایت دولتی استان ثبت کنید.

استان کبک با استفاده از قوانین خاص خودش شما را ارزیابی می کند. دریافت این گواهی به این منظور است که کبک شما را به عنوان نیروی کار ماهر پذیرفته است.

  • اگر استان کبک شما را انتخاب کرد و گواهی (CSQ) را به شما داد ، سپس باید برای مهاجرت، پناهندگی، شهروندی یا اقامت دائم درخواست دهید.

 

این دستورالعمل فقط به منظور اعلام درخواست برای اقامت دائم است.

ایالت بریتیش کلمبیا

غربی ترین استان کانادا است. مرکز آن شهر ویکتوریا و بزرگترین شهر آن ونکوور است. مهاجر پذیری نقش چشمگیری در شکل گیری این استان و اقتصاد آن داشته است. کسانی که قصد زندگی در بریتیش کلمبیا را دارند به دو روش می توانند در برنامه انتخاب استانی آن شرکت کنند؛ یکی از طریق شغل و حرفه (متخصصین مورد نیاز استان) و دیگری از طریق تجاری (مدیران و سرمایه گذاران).

شهر اصلی استان بریتیش کلمبیا

ونکوور:

باید اقرار کنیم که ونکوور یکی از ده شهر ممتاز دنیاست. این شهر نسبت به سایر شهرهای کانادا آب و هوای ملایم تری دارد و از سرمای شدید خبری نیست. ونکوور مرکز مهمی در ترابری کالا از اقیانوس آرام به حساب می آید و بالاترین میزان صادرات در آمریکای شمالی متعلق به این شهر است. هم چنین قابل ذکر است که اقتصاد ونکوور بیشتر بر پایه ی خدمات مالی است.

 

بالا بودن استانداردهای زندگی در این شهر و خدمات رفاهی و اجتماعی بسیار خوب، ونکوور را به یکی از گران ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است. همچنین بیشترین هزینه های مسکن در کشور کانادا هم مربوط به این شهر می باشد. خبر خوب اینکه با توجه به سطح درآمد بالا و مالیات کم نسبت به درآمد، رفاه اجتماعی بسیار خوبی برای مهاجران وجود خواهد داشت. حداقل دستمزد در شهر ونکوور 16.75 دلار در ساعت تعریف شده است.

 

شرایط زندگی در شهر ویکتوریا، دیگر شهر بریتیش کلمبیا هم تا حدود زیادی مشابه ونکوور می باشد.

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی