بهترین کشور ها برای مهاجرت مهندس الکترونیک

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک

در این مقاله به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک می پردازیم. امروزه با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت، هر ساله مهندسان جوان بسیاری به کشورهای پیشرفته دنیا، مهاجرت می کنند. رشته مهندسی الکترونیک، یک رشته فنی است که مربوط به مطالعه، طراحی و کاربرد تجهیزات، دستگاه ها و سیستم هایی است که از برق، الکترونیک و الکترومغناطیس استفاده می کنند. به طور کلی افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند، می توانند فرصت های شغلی فوق العاده ای را در طیف گسترده ای از صنایع به دست آورند.

فرم مشاوره رایگان

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک

کانادا

از آنجا که کانادا دسترسی گسترده ای به منابع طبیعی چون نفت و گاز دارد، مهندسان الکترونیک فعال در صنایع نفت و گاز، می توانند فرصت های شغلی عالی را در این کشور به دست آورند. کشور کانادا به مهندسان الکترونیک فعال در این صنایع، بیشترین دستمزد را می پردازد. البته کانادا با پرداخت میانگین 116,000 دلار کانادا دستمزد به مهندسان الکترونیک، کشوری است که بیشترین دستمزد را به متخصصان این گروه شغلی می پردازد.

کانادا علاوه بر فرصت های شغلی عالی که در اختیار مهندسان الکترونیک می گذارد، موسسه ها و دانشگاه های بسیار معتبری را نیز در اختیار افراد می گذارد تا با تحصیل در یک مرکز عالی، به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند و تبدیل به یک مهندس الکترونیک حرفه ای شوند.

با توجه به سطح کیفی زندگی در این کشور و فرصت های شغلی موجود برای این رشته، به جرات می توان گفت بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان الکترونیک به کانادا است. پیشنهاد می کنم برای این که در این رابطه بیشتر بدانید حتماً مقاله بهترین شغل ها در کانادا را هم مطالعه کنید.

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در کانادا با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک116,000 دلار کانادا
درآمد مهندسان الکترونیکی که بیش از 10 سال تجربه کاری دارند

147,000 تا 170,000

دلار کانادا

درآمد مهندسان الکترونیکی که بیش از 10 سال تجربه کاری دارند و در بخش تولید کار می کنند

بیش از 90000

دلار کانادا

 

کره جنوبی

کره جنوبی جز کشورهای پر جمعیت است که به واسطه وجود کمپانی های بزرگی از جمله کیاموتورز، سامسونگ، ال جی، هیوندا، کیا و… ، دارای فرصت های شغلی منحصر به فردی می باشد.

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این کشور یکی از 10 کشور برتر در حوزه تجارت و اقتصاد است و مهندسی الکترونیک یکی از پردرآمد ترین مشاغل این کشور می باشد.

 

اگر مایلید که به این کشور به عنوان مهندس الکترونیک مهاجرت کنید لازم بدانید که میانگین ساعات کاری در کره جنوبی برابر 68 ساعت در هفته می باشد و موفقیت شما در کره جنوبی ، بستگی به سخت کوشی و تلاش شما دارد.

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در کره جنوبی با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک

34248.37 دلار

درآمد مهندسان الکترونیکی که کمتر از 10 سال تجربه کاری دارند و در سئول زندگی می کنند

بیش از 10 میلیون KRW

درآمد مهندسان الکترونیکی که بیش از 10 سال تجربه کاری دارند و در سئول زندگی می کنند

50 میلیون KRW تا 80 میلیون KRW

آمریکا

مهاجرت به آمریکا از خیلی جهات، مهاجرتی ایده آل به شمار می رود. این کشور یک جمهوری فدرال است که از 50 ایالت تشکیل شده است. از آنجا که اقتصاد این کشور یک اقتصاد فرا صنعتی می باشد، رشته های مهندسی از جمله رشته مهندسی الکترونیک در آمریکا از محبوبیت به خصوصی برخوردار هستند.

 

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در آمریکا با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک

89,900 دلار

درآمد مهندسان الکترونیکی که تازه فارغ التحصیل و استخدام شده اند

حدود 56,400 دلار

درآمد مهندسان الکترونیکی که بیش از 10 سال تجربه کاری دارند

111,000 دلار

 

برخی از ایالت های پردرآمد آمریکا برای مهندسان الکترونیک عبارتند از:

  • آلاسکا
  • ورمونت
  • مریلند
  • نیوجرسی
  • نیومکزیکو
  • ماساچوست

سوئیس

سوئیس که در همسایگی کشور آلمان قرار دارد، در چند دهه اخیر تبدیل به یکی از مقصدهای پر طرفدار مهاجران مهندس، به ویژه مهاجران فعال در حوزه مهندسی الکترونیک شده است.

این کشور که در رشته کوه های آلپ واقع شده است، یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان می باشد. اقتصاد این کشور بر پایه تحقیقات علمی و تولید استوار است و از این رو، مهندسان الکترونیک، مکانیک و شیمی می توانند فرصت های شغلی بسیار خوبی را در این کشور پیدا کنند.

 

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در سوئیس با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک

130,000 فرانک سوئیس

درآمد مهندسان الکترونیکی که تجربه کاری نسبتا بالایی دارند و در زوریخ ساکن هستند

162,000 فرانک سوئیس

 

استرالیا

به طور کلی، مهاجرت به استرالیا، اگر به زبان انگلیسی تسلط کافی دارید و دارای تخصص و مهارت خاصی نیز می باشید، می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

 

کشور استرالیا، چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا است که هر ساله با سیل عظیمی از مهاجران رو برو می شود. در حال حاضر این کشور دارای موقعیت های شغلی عالی به ویژه در حوزه مهندسی می باشد. یک مهندس الکترونیک از 50,100 دلار استرالیا تا 140,000 دلار استرالیا درآمد دارد.

 

اگر به عنوان یک مهندس الکترونیک به استرالیا مهاجرت کنید، با توجه به میزان حقوقی که دریافت می کنید، می توانید زندگی خوبی را برای خود در این کشور بسازید.

ژاپن

کشور ژاپن تنها کشور آسیایی است که در لیست ده کشور برتر برای مهاجرت مهندس الکترونیک قرار دارد. ژاپن کشوری است که در دور ترین نقطه شرق آسیا قرار دارد و دارای 124.6 میلیون جمعیت می باشد.

 

به طور کلی کار در این کشور به سه بخش کارهای تحقیقاتی پیشرفته و آکادمیک، کارهای فنی از جمله مهندسی الکترونیک و کارهایی که مربوط به مدیریت و بازرگانی می شود.

 

متوسط حقوق سالانه یک مهندس الکترونیک در ژاپن حدود 6,010,000 ین است که به دلار برابر 41354.51 دلار می باشد.

 

لازم توجه داشته باشید که ژاپن نیز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک است که قبل از مهاجرت به آن، فرد مهاجر باید یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای ژاپنی داشته باشد و علاوه بر این حداقل 70 امتیاز برای مهاجرت به ژاپن کسب کند.

آلمان

قرار گرفتن آلمان در رتبه هفتم بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک دلیل بر ضعف این کشور نیست. آلمان از معدود کشور های جهان است که سابقه بسیار بالا و غنی در زمینه مهندسی دارد. با توجه به اینکه این کشور اروپایی، از رونق بسیاری در صنعت های خودرو سازی، دارو سازی، زیست پزشکی، مکانیک برخوردار است، آلمان، کشوری پر سود برای مهندسان زیست پزشکی، مکانیک و الکترونیک به شمار می رود.

 

دانشگاه های آلمان از بهترین دانشگاه های جهان هستند و بهترین مهندسان را برای جهان تربیت می کنند. به طور کلی آلمان، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک به شمار می رود.

 

یک مهندس الکترونیک که در مناطقی چون Baden-Wurttemberg, Bavaria, Berlin, Brandenburg and Bremen، زندگی کند و بیش از 15 سال تجربه کاری داشته باشد، قادر است سالانه حدود 73000 یورو درآمد کسب کند.

 

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در آلمان با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک44,100 یورو
درآمد مهندسان الکترونیکی که تجربه کاری بیش از 15 سال دارند

5,040 یورو (در ماه)

توضیحات کامل درباره شرایط مهاجرت مهندس الکترونیک به آلمان را در این مقاله می توانید مطالعه کنید.

نروژ

از سال 2019 به بعد، نروژ یکی از کشورهایی که افراد زیادی به خاطر کار و تحصیل به آن مهاجرت می کنند. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و می تواند زمینه خوبی برای مهاجرت کاری و بخصوص مهاجرت مهندس الکترونیک باشد. در هر صورت باید بدانید که به دلیل قوانین سفت و سختی که در این کشور برای کارفرمایان وجود دارد، شاید کارفرمایان برای استخدام مهاجران کمی سختگیری بیشتری به خرج دهند.

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در نروژ با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک590,000 NOK
درآمد مهندسان الکترونیکی که تازه استخدام شده اندحدود 308,000 NOK
درآمد مهندسان الکترونیکی که بیش از 10 سال تجربه کاری دارندحدود 741,000 NOK

بلژیک

بلژیک کشوری با چند فرهنگ و چند زبان است و میانگین ساعات کاری در این کشور برابر 40 ساعت در هفته یا 8 ساعت در روز می باشد.

 

یکی از نکاتی که در خصوص مهاجرت به بلژیک هر فردی باید بداند، این است که دولت این کشور مالیات زیادی از مردم اخذ می کند. البته در مقابل این مالیات زیاد، دولت سعی دارد بهترین خدمات درمانی را ارائه بدهد و همچنین در هنگام بیکاری از افراد بیکار حمایت کند.

 

متوسط حقوق یک مهندس الکترونیک از حدود 3,160 یورو در ماه شروع می شود و این میزان در سال به 72,800 یورو افزایش می یابد و فرد در طی این مدت تجربه بیشتری کسب می کند تا بتواند به مرور در شرکت های بزرگتری مشغول کار شود.

انگلستان

انگلستان کشوری با جمعیت حدود 55 میلیون نفر است که برای مهاجرت به آن نیز نیاز به داشتن پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای انگلیسی است.

لازم بدانید که روند مهاجرت به انگلستان برای ایرانیان کار پیچیده و سختی است که البته غیر ممکن نیست. اگر حداقل مدرک لیسانس داشته باشید و در زمینه رشته تحصیلی تان سابقه کار قابل قبولی داشته باشید، این پروسه آسان تر می شود.

 

میزان درآمد یک مهندس الکترونیک در انگلستان با توجه به تجربه کاری:

میانگین درآمد مهندسان الکترونیک70,300 پوند
درآمد مهندسان الکترونیکی که تازه فارغ التحصیل و استخدام شده اند41,600 پوند
درآمد مهندسان الکترونیکی که نسبت به افراد فارغ التحصیل شده، کمی تجربه بیشتری دارندحدود 55,800 پوند
درآمد مهندس الکترونیکی که مجوز دارد85000 پوند

سخن پایانی در مورد انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک

 

توجه داشته باشید که بهترین کشور برای مهاجرت مهندس الکترونیک، برای هر فرد با توجه به میزان مهارت، سابقه کاری، سن، وضعیت تاهل و…. ، متفاوت است. شما می توانید با پر کردن فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرت کاری، بهترین کشور برای مهاجرت کاری خود را پیدا کنید.

اگر می‌خواهید، همه‌چیز را در مورد کار در اروپا در مقاله‌ای تازه و کامل بخوانید، روی لینک زیر کلیک کنید:

کار در اروپا

سوالات متداول

کانادا، کره جنوبی ،آمریکا، سوییس ،استرالیا، ژاپن ،آلمان، نروژ، بلژیک، انگلستان

بررسی مشاغل مختلف و میزان درامد انها

فرم مشاوره زیر رو پُر کنید تا شرایطتون آنلاین بررسی بشه و با شما تماس گرفته بشه 

نظرات کاربران

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کارشناس مهاجرت
کارشناس مهاجرت
پاسخ به  خانوم وفایی
2 سال قبل

سلام در حال حاضر آلمان درخواست بیشتری داره

خانوم وفایی
خانوم وفایی
2 سال قبل

سلام بین بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس الکترونیک کدوم مزایا و حقوقش بیشتره؟

بخش سوالات کاربین

مقالات پیشنهادی